English

آغاز عملیات اجرایی شهرک پرتودهی کوثر در شیراز

ساخت شهرک پرتودهی کوثر به عنوان دوازدهمین سایت جامع هسته‌ای با حضور نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و رئیس سازمان انرژی اتمی در شهرک صنعتی شیراز آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی شهرک پرتودهی کوثر در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در رأس هیاتی عالی رتبه از مسئولان این سازمان جهت بازدید از دانشکده هسته‌ای شیراز و مراسم کلنگ‌زنی شهرک پرتودهی کوثر شیراز وارد شهر شیراز شد.

محمد اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: شهرک پرتودهی کوثر براساس نقشه و طرحی که ارائه شده در شهرک صنعتی شیراز اجرایی خواهد شد و این طرح برای موضوعات پرتودهی مواد غذایی و سایر حوزه‌ها قابل استفاده است.

اسلامی گفت با توجه به قابلیت‌های موجود فارس، امکان احداث سایت جامع هسته‌ای در این استان وجود دارد و ادامه داد: یکی از محورهای توسعه، توسعه پرتودهی‌ها در سطح کشور است و با توجه به درخواست سازمان اوقاف کشور، بخش مهمی از این مهم در استان فارس اجرایی خواهد شد.

اسلامی ادامه داد: امید است تا یک سال آینده سایت جامع هسته‌ای در استان فارس ایجاد شود تا با ایجاد رآکتور زمینه فعالیت‌های آموزشی و صنعتی در استان فارس فراهم شود.
وی افزود: طرح توسعه گاما و پلاسما یکی دیگر از طرح‌های است که مورد استفاده قرار گرفته است و می‌توان در حوزه‌های مختلف نظیر پزشکی و کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: این طرح و سازمان انرژی اتمی می‌توان نقش ویژه ای در توسعه فناوری استان فارس داشته باشد که به علت دارا بودن چهار سر فصل طی یک سال آینده قابل بهره برداری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه