English

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد؛

پلاک کوبی ۱۴ هزار رأس دام در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از پلاک کوبی و هویت گذاری 14 هزار و 458 رأس دام در این شهرستان خبر داد.

پلاک کوبی 14 هزار رأس دام در محمودآباد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمد هادی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه در راستای قانون نظام جامع دامپروری و شیوه نامه اختصاصی حمل و نقل و نگهداری دام زنده و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هویت گذاری برای تمامی دام های کشور الزامی شد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 14 هزار و 458 رأس دام در شهرستان محمودآباد پلاک کوبی و هویت گذاری شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت دامی این شهرستان 40 هزار و 560 رأس دام بوده که در دو سیستم پرورشی سنتی و صنعتی در حال نگهداری و تولید است.

هادی‌زاده با اشاره به اهمیت شناسه ملی دام، گفت: تمامی دامداران، تولیدکنندگان، پرورش دهندگان، فروشندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان دام موظف به استفاده از شناسه ملی دام و دریافت شناسنامه دام هستند.

وی درباره اهداف اجرای این طرح، بیان داشت: هدف از اجرای این طرح، شناسایی دام های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار در سامانه هویت گذاری دام کشور، مبارزه با قاچاق دام زنده، برآورد تولید محصولات دامی به صورت دقیق، بهبود مدیریت تولید و عرضه محصولات دامی، جابجایی هدفمند دام در سطح شهرستان، استان و کشور، رصد و پایش بیماری های دامی، وحدت رویه در پلاک کوبی دام ها و پایش و رصد دام‌های شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد به دامداران توصیه کرد: طرح هویت گذاری و بیمه دام اجباری شده و دام های بدون پلاک گوش قاچاق محسوب می شوند، برای کسب اطلاع از طرح هویت گذاری دام به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه شود و پلاک کوبی و هویت دار کردن دام بدون ثبت در سامانه فاقد ارزش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه