English

بایگانی الکترونیکی پرونده‌های مدیریت شهری

شهردار قم با اشاره به روند روبه رشد قم در زیرساخت‌های شهر هوشمند، گفت: بایگانی الکترونیکی مناطق هشت‌گانه شهری قم در حال تکمیل بوده و پیشرفت بالایی در حوزه املاک، درآمد، شهرسازی و غیره دارد.

بایگانی الکترونیکی پرونده‌های مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای اداری شهرداری قم با اشاره به نام‌گذاری سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر به نام «روز قم»، اظهار داشت: در همین رابطه برنامه‌ریزی‌های مدونی توسط مجموعه مدیریت شهری در قالب‌های مختلف هنری، جشنواره و نشست علمی و المپیادهای ورزشی به همراه معرفی ظرفیت‌های گردشگری و اقتصاد زائر در دست انجام است.

به گفته وی، مجموعه مدیریت شهری در تلاش است تا قم را در سال ۲۰۲۷ به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب و معرفی نماید که لازمه آن تلاش و پیگیری دغدغه مندان فرهنگی و مذهبی بومی و ملی است.

شهردار قم اضافه کرد: معرفی قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می‌تواند بسیاری از ظرفیت‌های بالفعل و مغفول مانده آن را به جریان انداخته و زمینه شکوفایی و رشد بیشتر این کلان‌شهر را فراهم کند.

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری قم به همین مناسبت در حوزه زیباسازی و فضاسازی شهری، اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی و اجرای برنامه‌های فرهنگی تمام ظرفیت‌های خود را پای کار آورده است.

سقائیان‌نژاد معرفی و هدایت ظرفیت‌های بالفعل قم را از اهداف مهم روز قم یاد کرد و افزود: شهرداری قم در قالب ۱۰ روز، ویژه‌برنامه‌های مختلفی را در این حوزه پیش‌بینی و به اجرا در خواهد آورد.

وی با بیان اینکه قم به خاطر وضعیت مواصلاتی خاص خود و وجود مراکز تاریخی، مذهبی و گردشگری زیارت، سالانه میزبان میلیون‌ها زائر و گردشگر از داخل و خارج از کشور است یادآور شد: این شهر یکی از شهرهای هدف و اصلی زیارتی کشور است.

شهردار قم مطرح کرد: تمدن هفت‌هزارساله، وجود علما و مراجع به همراه پایتخت مذهبی جهان اسلام و تشیع و وجود حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران در کنار سالگرد یکصدمین سالگرد بازتاسیس حوزه‌های علمیه و وجود سایر مراکز دینی و میراثی، وضعیت این شهر را بسیار ممتازتر از سایر شهرها کرده و در بعد فرهنگی و دانشی نیز موردتوجه و اثرگذار در بعد ملی و بین‌المللی است.

سقائیان نژاد بازدیدهای سرزده از مناطق هشت‌گانه شهری در طول هفته‌های گذشته را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: خدمات‌رسانی و پاکیزگی این شهر باید متناسب با جایگاه قم باشد و در این خصوص حساسیت‌های زیادی وجود دارد.

شهردار قم مشکل کمبود پارکینگ در قم را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: یکی از راهکارهای عملیاتی شهرداری قم در این حوزه، احداث پارکینگ در طبقات منفی مدارس است که تاکنون در مناطق دو و شش این سیاست در حال تحقق یافتن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه