English

به مناسبت هفته جهانی کاهش خطر بلایای طبیعی؛

آغاز رزمایش ایمنی مقابل زلزله در هرمزگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: رزمایش ایمنی در برابر زلزله به مناسبت هفته جهانی کاهش خطر بلایای طبیعی در خانه‌های هلال این جمعیت آغاز شد و تا پایان این هفته ادامه خواهد یافت.

آغاز رزمایش ایمنی مقابل زلزله در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان در حاشیه آئین آغاز این رزمایش اظهار داشت: امدادگران، نجاتگران و مربیان اقدام به برگزاری رزمایش ایمنی در برابر زلزله در افزون‌بر ۳۰۰ خانه هلال در سراسر استان کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هفته جهانی کاهش خطر بلایای طبیعی از ۲۱ مهر ماه آغاز شده است، ادامه داد: آموزش لازم در موضوع مواجهه با خطر زلزله در این رزمایش داده می‌شود و امید است با برگزاری این زمایش‌ها و با پیشبرد برنامه‌های آموزشی جمعیت بتوان میزان تاب‌آوری و ایمنی جامعه برای مواجهه با حوادث را بیش از گذشته افزایش داد.

سلحشور اضافه کرد: جمعیت هلال احمر آموزش آحاد جامعه را به عنوان یکی از وظایف اصلی در دستور کار خود دارد و در زمینه‌های مختلف حوزه مدیریت بحران، بخش‌های مختلف جامعه را با برنامه ریزی، آموزش می‌دهد.

وی افزود: خانه‌های هلال از بسترهای مهم آموزشی جمعیت هلال احمر بوده و می‌طلبد اعضای خانه‌های هلال که معمولا در مناطق سخت گذر و روستاها ساکن هستند را بیشتر آموزش داد.

بیشتر بخوانید:

وقوع دو هزار حادثه در هرمزگان طی سه سال گذشته

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان تصریح کرد: گسترش و توسعه آموزش و افزایش آگاهی جامعه در حوزه مدیریت بحران و مقابله با حوادث و سوانح می تواند آثار مخرب را کاهش داده و خطرهای ناشی از حوادث را تا میزان قابل توجهی پایین آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه