English

نام ۴۱ استاد دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان ۲ درصد برتر جهان

۴۱ تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان دودرصد برتر دنیا، براساس شاخص‌های استنادی الزویر در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند.

نام ۴۱ استاد دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان ۲ درصد برتر جهان

به گزارش خبرگزاری موج فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، گزارش سالیانه الزویر در سال ۲۰۲۲ که به‌تازگی منتشر شده است؛ براساس شاخص‌های استنادی پایگاه داده‌ای، بیش‌از صد هزار دانشمند برتر ایجاد کرده است.

این اطلاعات استاندارد شده در خصوص استناد ها، h-index، استناد به مقالات و یک شاخص ترکیبی در دو جدول ارائه می‌شود. معیارها با و بدون خوداستنادی و نسبت استناد به مقالات استناد داده شده است.

براساس این گزارش، دانشمندان در ۲۲ حوزه علمی و ۱۷۶ زیرشاخه طبقه‌بندی می‌شوند. صدک‌های مربوط به حوزه و زیررشته نیز برای همه دانشمندانی که حداقل ۵ مقاله منتشر کرده‌اند ارائه شده است. داده‌های شغلی تا پایان سال ۲۰۲۲ به‌روز می‌شوند. انتخاب براساس ۱۰۰ هزارنفر برتر با نمره‌ی ترکیبی با و بدون خوداستنادی یا رتبه‌ی صدک ۲ درصد یا بالاتر است.

براساس شاخص‌های استنادی الزویر در سال ۲۰۲۲، ۴۱ عضو هیأت‌علمی دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند، ۲۷ نفر از استادان دانشگاه شیراز نیز بر اساس وضعیت استنادات در طول حیات علمی ایشان، به‌عنوان دانشمندان دودرصد پراستناد دنیا معرفی شده‌اند.

براساس این گزارش احمد عریان از اساتید دانشگاه شیراز درحوزه دامپزشکی و رشته تخصصی خود رتبه پنجم و حمیدرضا پورقاسمی، از اساتید برجسته دانشگاه شیراز درحوزه کشاورزی و رشته‌ی تخصصی خود، رتبه سی‌وسوم در میان پژوهشگران پراستناد دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه