English

۲ بزرگراه شهری در کرمانشاه افتتاح شد

بزرگراه شهید دایی پور و بزرگراه شهید سرابیان کرمانشاه، با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان کرمانشاه افتتاح شد.

 ۲ بزرگراه شهری در کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، نادر نوروزی شهردار کرمانشاه،  در مراسم افتتاح این دو پروژه با اشاره به اهمیت این دو بزرگراه، گفت: طول این دو بزرگراه مجموعا شش کیلومتر است که 900 متر آن قبلا انجام گرفته و مابقی آن ظرف 45 روز اخیر اجرایی شده است.

وی افزود: این دو بزرگراه شهرک های کیهانشهر، آریاشهر، سجادیه، بسیج و روستای مرادآباد را از بن بست خارج کرده و به بزرگراه امام (ره) وصل می کند.

نوروزی تاکید کرد: این مسیرهای بزرگراهی ادامه دارد و در تلاش هستیم یک رینگ نعلی شکل در شهر ایجاد کنیم که از آرامستان جدید شروع شده و تا الهیه می رسد و از آنجا به پشت شهرک دولت آباد متصل می شود.

وی افزود: راه اندازی این رینگ می تواند نقش موثری در کاهش ترافیک شرق به غرب کرمانشاه داشته باشد.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: زمان بندی فازهای مختلف این پروژه صورت گرفته و طبق آن پیش رفته و به تدریج فازهای پروژه به بهره برداری می رسد.

حمید اعتصام فر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار کرد: معبر بزرگراهی شهید دایی پور به طول سه کیلومتر بهشت زهرا(س) کرمانشاه را به شهرک آریاشهر متصل کرده و بزگراه شهید سرابیان نیز به طول سه کیلومتر کیهانشهر را به بزرگراه امام(ره) متصل می کند.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای راه اندازی این دو مسیر بزرگراهی مجموعا 39 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: طول این دو مسیر مجموعا شش کیلومتر است که عملیات اجرایی آن حداقل شش ماه زمان نیاز داشت، اما خوشبختانه با پیگیری های شهردار کرمانشاه و تزریق اعتبار مناسب توانستیم ظرف 45 روز آن را اجرایی کنیم.

یک رینگ جدید در شهر در حال ساخت است

افشین لر زنگنه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به تقسیم شهر کرمانشاه به دو بخش جنوبی و شمالی توسط رودخانه "قره سو" گفت: در حال حاضر سه معبر محل اتصال شمال به جنوب شهر هستند و اگر در بحران هایی مانند سیل و زلزله مشکلی برای این معابر ایجاد شود، تردد شهر و اتصال شمال به جنوب آن مختل می شود.

وی افزود: در همین راستا راه اندازی معبر چهارم در دست مطالعه است که از غرب کرمانشاه به جنوبی ترین نقطه شهر که شهرک "پردیس است متصل شده و از آن به شرق شهر متصل می شود و معبری که امروز شاهد افتتاح آن -مسیر بزرگراهی شهید سرابیان- هستیم ادامه این مسیر در قسمت جنوب شرقی شهر و اتصال آن به بزرگراه امام (ره) است.

لرزنگنه گفت: این مسیر درادامه از طریق حافظیه به میدان نفت و سپس به غربی ترین نقطه شهر متصل می شود و یک رینگ کامل در شهر شکل می گیرد.

وی افزود: راه اندازی این رینگ موجب می شود در کنار کاهش زمان سفر و بار ترافیک، شاهد نقش موثر آن در کاهش مصرف سوخت و آلاینده های هوا باشیم و امیدواریم این رینگ هرچه سریعتر تکمیل شود./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه