English

فعالیت کتابخانه روشندلان حرم حضرت معصومه با بیش از ۲۰۰ جلد کتاب بریل

رئیس اداره کتابخانه فاطمی از فعالیت کتابخانه ویژه روشندلان در حرم مطهر بانوی کرامت خبر داد و گفت: افراد نابینا می توانند بدون نیاز به ثبت نام از بیش از ۲۰۰ کتاب بریل موجود در این کتابخانه استفاده کنند.

فعالیت کتابخانه روشندلان حرم حضرت معصومه با بیش از ۲۰۰ جلد کتاب بریل

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد عباسی یزدی در گفت و گویی ابراز کرد: کتابخانه فاطمی برای خدمت رسانی به زائران نابینا اقدام به راه اندازی کتابخانه روشندلان به صورت قفسه باز در رواق علامه مجلسی واقع در ضلع شمالی شبستان امام خمینی(ره) کرده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه ویژه روشندلان در دو بخش خواهران و آقایان فعالیت دارد، گفت: بیش از ۲۰۰ جلد منابع با خط بریل برای روشندلان در کتابخانه ویژه حرم مطهر وجود دارد.

رئیس اداره کتابخانه فاطمی افزود: منابع بریل کتابخانه نابینایان در موضوع های قرآن، اهلبیت علیهم السلام، ادعیه، زیارات، اشعار، احکام، عقاید، داستان و غیره است.

وی ادامه داد: از جمله منابعی که می توان نام برد نهج البلاغه ، مفاتیح الجنان، برگزیده مفاتیح، آشنایی با اصول دین، مهارت های ارتباط مؤثر در سیره امام رضا(ع)، داستان زندگی امام حسین(ع)، درّ عصمت (مروری برزندگانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها) و  موارد دیگر است.

عباسی یزدی با بیان اینکه تعداد مراجعه به کتابخانه ویژه روشندلان محدود است و افراد ثابتی از این کتاب ها استفاده می کنند، گفت: استفاده از کتب بریل موجود در این کتابخانه نیاز به ثبت نام ندارد و افراد می توانند با مراجعه به این کتابخانه با ارائه مشخصات کتاب را به صورت امانی دریافت کنند.

وی افزود: کتابخانه ویژه روشندلان حرم مطهر بانوی کرامت هر روز در دو شیفت صبح و عصر فعال است و از ساعت ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ و از ساعت ۱۵ تا ۲۳ به زائران خدمات می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه