English

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد؛

احداث ۵۰ هکتار گلخانه تا پایان سال ۱۴۰۱ در استان اصفهان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از احداث 50 هکتار گلخانه در استان اصفهان تا آخر امسال و با هدف گسترش این نوع کشت خبر داد.

احداث 50 هکتار گلخانه تا پایان سال 1401 در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا رییس‌ زاده گفت: به ازای احداث هر هکتار گلخانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود و بر همین اساس ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهره‌برداری از طرح‌های مورداشاره نیاز است.

 او ادامه داد: تیران وکرون، دهاقان، شهرضا و نجف‌آباد به‌عنوان کانون اصلی توسعه این کشت در استان، شهرستان‌های محل ساخت گلخانه‌های مزبور خواهند بود.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در نیمه نخست امسال نیز ۵۰ هکتار گلخانه باهدف گسترش این کشت در استان به بهره‌برداری رسید.

 رییس‌زاده با اشاره به اینکه وضعیت نامناسب منابع آب در استان دلیلی بر ضرورت تغییر نوع کشت است، اظهار داشت: بر همین مبنا باید پروژه‌هایی مانند کشت گلخانه‌ای که بهبود بهره‌وری در مصرف آب را به دنبال دارد، افزایش یابد.

 وی بابیان اینکه تولید محصولات گلخانه‌ای در استان بیش از ۳۸۰ هزار تُن در سال است، اضافه کرد: خیار، گوجه و فلفل دلمه‌ای رنگی بیشترین تولیدات این بخش به شمار می‌رود.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ازآنجاکه کمبود تسهیلات و اعتبارات چالش این بخش است از مسئولان وزارتخانه درخواست داریم حمایت‌های خود را از این صنعت افزایش دهند.

 احداث بالغ‌بر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه در استان اصفهان 

 رییس زاده گفت: استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی