English

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خبر داد؛

رفع معضل ۴۰ساله جاده مرگ در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان/ تعیین تکلیف جاده جلوان طی شش ماه

رمدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از رفع معضل خیابان عاشق اصفهانی شرقی که به جاده مرگ معروف است در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خبر داد.

رفع معضل ۴۰ساله جاده مرگ در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان/ تعیین تکلیف جاده جلوان طی شش ماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدمهدی کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به اصلاح جاده عاشق شرقی بیان داشت: درخیابان عاشق اصفهانی شرقی که به نام جاده مرگ معروف است به طور متوسط ماهی یک نفر کشته می‌شود که به دلیل واقع شدن این جاده در حریم شهری، مشکلات هنوز در این منطقه رفع نشده بود.

 وی با بیان اینکه حل معضل ۴۰ ساله جاده عاشق شرقی محوری ترین کار بود، گفت: با حمایت استانداری و معاونت عمرانی مدیرت شهری  با مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در کمتر از شش ماه، جاده عاشق شرقی و جاده جلوان تا پایان سال آسفالت، تکمیل و تحویل مردم می‌شود .

این مقام مسئول ادامه داد: تعیین تکلیف جاده جلوان طی ۶ ماه، اقدام مهم دیگری است که در این دوره در منطقه ۱۴ انجام شد، چنانکه تا قبل از اتمام سال جاری، جاده‌های عاشق شرقی و جلوان به بهره‌برداری می‌رسد که در نوع خود، رفع مشکل ۴۰ ساله مردم توسط مدیریت شهری بی‌نظیر است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اضافه کرد: حدود ۳۰ میلیارد تومان برای تملک و آزادسازی اراضی و ۴۰ میلیارد تومان برای احداث جاده تأمین شده است.

وی در ارتباط با  تقاطع ورزشگاه نقش جهان نیز توضیح داد: این تقاطع که ورودی شهر اصفهان و دولت آباد محسوب می شود با مبلغ ۸۵ میلیارد تومان در حال اجرا می باشد.

کریمی افزود: همچنین سالن رزمی ورزشگاه امام خمینی با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در حال احداث می باشد که در حال حاضر۷۵ درصد پیشرفت داشته است و  پیش‌بینی می شود تا دی ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول با  اشاره باینکه منطقه ۱۴ شهرداری کمترین سرانه فضای سبز تفرجگاهی را داراست، گفت: در صحرای محله سودان زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار با هزینه ۳۵ میلیارد تومان برای ایجاد یک فضای سبز تفرجگاهی با کمک دستگاه قضا تملک شده است.

کریمی درخصوص تأمین آب این فضای سبز بیان داشت: به تازگی منبع آب هزار مترمکعبی با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و در فضای آبیاری در صدد اجرای خط انتقال پساب شمال شرق اصفهان هستیم.

 مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در ارتباط با پروژه تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله غفاری توضیح داد: این پروژه یکی از پروژه‌های شاخص منطقه ۱۴ است که با اعتباری بالغ بر ۱۲۲میلیارد تومان در  بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان امسال نیزبه  بهره‌برداری می رسد.

این مقام مسئول اظهار داشت: امسال بودجه منطقه ۱۴ شهرداری ۲۵۰ میلیارد تومان است که با توجه ویژه شهردار اصفهان در حال حاضر سه برابر بودجه عمرانی سه سال منطقه پروژه در حال اجرا می باشد.

وی با اشاره به اهمیت مناطق محروم و توسعه آن در نگاه این دوره مدیریت شهری گفت: در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تا پایان سال جاری حدود شش تا هفت پروژه کلان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

کریمی بیان داشت: محور توسعه و کلان منطقه ۱۴ اصفهان وجود حرم زینبیه (س)، خواهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است  که در این منطقه ظرفیت توریسم مذهبی می تواند پنجمین قطب گردشگری مذهبی کشور را ایجاد کند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به نصب ۱۸ دوربین نظارتی و تصویری در طول یک سال گذشته گفت: نصب این دوربین ها یکی از اقدامات مؤثر برای امور ترافیکی منطقه ۱۴ است.

وی ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته ۳۵۰ زمین با ارزش بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان برای دپوی خط دو مترو اصفهان تملک شده است.

این مقام مسئول در ارتباط با وقف محله حصه اظهار داشت: مسائل وقف در همه مناطق شهرداری اصفهان وجود دارد اما مسئله حصه در منطقه پررنگ شده است که در این راستا در دوره ششم مدیریت شهری جلسات منظمی به صورت هفتگی و در سطح کلان با حضور مدیرکل اوقاف استان و شهردار و رئیس شورای شهر و معاونت حقوقی شهرداری برگزار می‌شود.

کریمی بیان کرد: اراده جدی براین است که موضوع وقف محله حصه در این دوره مدیریت شهری حل شود چرا که  اگر مسئله وقفی بودن حل نشود بقیه اقدامات ما نیز تحت الشعاع قرار می گیرد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره باینکه ۱۷۵ نفر در هکتار، متوسط تراکم جمعیت در منطقه ۱۴ است،افزود: پرتراکم‌ترین خیابان شهر و استان به نام خیابان عمان سامانی با ۲۰۸ نفر بر هکتار در این منطقه واقع شده است.

وی در خصوص محلات منطقه ۱۴ اضافه کرد:این منطقه دارای ۱۲ محله شامل محلات دو طفلان، شهرک امام خمینی (ره)، الهیه، سودان، ارزنان، جلوان، حصه، شاه پسند، شهرک امام حسین (ع)، دارک و عمان سامانی است.

کریمی با بیان اینکه منطقه ۱۴ در شمال شهر اصفهان واقع شده است، گفت: این منطقه در ورودی شهر اصفهان با مساحت بالغ‌بر ۱۹۴۰ هکتار است که بیش از ۵۲ درصد منطقه در حریم شهری واقع شده است.

به گزارش موج؛ بر اساس آمارهای غیر رسمی ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار نفر جمعیت ساکن منطقه ۱۴  شهرداری اصفهان هستند که حدود ۳۰ هزار تبعه افغانی و ۳۰ هزار تبعه عراقی نیز در این منطقه ساکن می باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه