English

آغاز آموزش های اصول ایمنی و آتش نشانی در مدارس شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: آموزش پیشگیری، اطفا حریق و پوشش حوادث در مدارس یکی از اهداف کلان آموزشی است که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در جهت انجام آن برنامه ریز ی و فعالیت می کند.

آغاز آموزش های اصول ایمنی و آتش نشانی در مدارس شیراز

به گزارش خبرگزاری موج‌ فارس، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز بیان کرد: آموزش پیشگیری، اطفا حریق و پوشش حوادث در مدارس یکی از اهداف کلان آموزشی است که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در جهت انجام آن برنامه ریز ی و فعالیت می کند.تمهیدات و برنامه های آموزشی سازمان آتش نشانی‌ برای پیشگیری از بروز حوادث و رعایت نکات ایمنی است. 

وی گفت: با توجه به اینکه مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و بسیاری از وقت دانش آموزان در مدرسه سپری می شود، کارشناسان واحد آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به منظور  آموزش دانش آموزان و کودکان در مقاطع ابتدایی، متوسطه و مهد کودک ها، در این محل های آموزشی حاضر می شوند.

به گفته ی قانع؛ آموزش اصول ایمنی آتش نشانی در مدارس به منظور آمادگی دانش آموزان هنگام مقابله با بحران‌های طبیعی و حوادث غیرمترقبه در مدارس انجام می شود، این دوره های آموزشی با آغاز سال تحصیلی و از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱ آغاز و به صورت دوره ای تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

گفتنی است در این دوره های آموزشی همچنین دانش آموزان فعال به عنوان همیار آتش نشان مشخص می شوند.

آموزش اصول ایمنی

او اضافه کرد:  همیار آتش نشان پس از ایجاد ارتباط با آتش نشان و آشنایی با وظایف وی و فراگیری مطالب آموزشی، علاوه بر دوری از رفتارهای پرخطر، توانایی این را پیدا می کند که نکات ایمنی که توسط سایر کودکان یا بزرگترها رعایت نمی شود را به آنها گوشزد کرده و شرایط ایجاد خطر را به حداقل برساند و مانند یک آتش نشان کوچک همواره مراقب پیرامون و بطور ویژه مواظب بچه‌های کوچکتر از خود باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از  اهداف سازمان سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز پیشگیری، اطفا حریق و پوشش حوادث است در بخش آموزش، برنامه های آموزشی را به همه شهروندان و در مدارس به دانش آموزان ارایه می کند تا با ارایه این آموزش ها و مباحث ایمنی از بروز خطرات و مشکلات احتمالی که برای خانواده و جوامع امروزی پیش می آیند، جلوگیری کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه