English

امام جمعه اصفهان:

امروز جامعه بیش از هر زمان نیازمند دشمن‌شناسی است

امام جمعه اصفهان گفت: امروز جامعه بیش از هر زمان نیازمند دشمن‌شناسی است، چراکه با استفاده از بصیرت می‌توان راه را پیدا کرد و در تشخیص خود دچار مشکل نشد.

امروز جامعه بیش از هر زمان نیازمند دشمن‌شناسی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم تمهدیه دروس خارج، اظهار داشت: در فرمایش امام باقر(ع) آمده است که "اگر کسی برای هدایت مردم اقدامی انجام دهد اجر تمامی افراد شامل حال او خواهد شد".

وی افزود: اگر فردی هم در دوران حیات خود باب ضلالت و گمراهی را برای مردم باز کند تمام عواقب گناه به دامن او نیز باز خواهد گشت و از گناهانش چیزی کم نمی‌شود.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: در این برهه زمانی باید به لباس روحانیت افتخار کرد که من خود نیز از آن که یک روحانی هستم خداوند متعال را شاکرم، اگر چه که شرایط سختی وجود دارد، اما عظمت یک طلبه بسیار والا خواهد بود.

وی تصریح کرد: در روایت دیگری از امام صادق(ع) بیان شده که علمای شیعه نگهبان دروازه هستند که شیاطین بر ضعفای شیعه مسلط نگردند از این رو انسان به نقش مهم یک فرد روحانی در این برهه از زمان پی خواهد برد.

طباطبایی‌نژاد گفت: امروز جامعه بیش از هر زمان نیازمند دشمن‌شناسی است، چرا که با استفاده از بصیرت می‌توان راه را پیدا کرد و در تشخیص خود دچار مشکل نشد.

وی با اشاره به حوادث سال‌های اخیر در آمریکا، خاطرنشان کرد: از سال 2015 تاکنون بر اساس آمار مجامع بین‌المللی 250 نفر از دختران توسط پلیس این کشور به قتل رسیده‌اند، اما کسی هم پاسخ‌گوی این جنایت فجیع در این کشور نبوده است.

امام جمعه اصفهان افزود: قطعا اتفاق تاسف‌بار اخیر در فوت یک دختر جوان از مجاری قانونی تا حصول نتیجه باید پیگیری شود، اما این که افرادی از بیرون کشور بخواهند برای مردمی که هزاران شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی خود کرده‌اند تصمیم بگیرند، من خطاب به آنان می‌گویم شما سر جای خود بنشینید که این کشور متعلق به امام زمان(عج ) و شما هیچ غلطی نخواهید کرد.

طباطبایی‌نژاد خطاب به سردمداران آمریکایی گفت: در هیج کجای این عالم حکومتی در اجرای احکام الهی مثل نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، کافی است کمی بررسی کنید نظامی که زعامت آن با یک فقیه شیعه بوده و علما در آن نقش به‌سزایی داشته و دارد چگونه توانسته است در مقابل ایادی کفر و استکبار بایستند و خم به ابرو نبرد و شما هم چون اربابان گذشته خود آرزوی سرنگونی آن را به گور خواهید برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه