English

نماینده ولی فقیه در فارس:

شهردار شیراز معارفه شد/شیراز به‌عنوان پیشانی آینده تمدن اسلامی مطرح شود

نماینده ولی‌فقیه در فارس تأکید کرد: با این ادعای تاریخی نیاز به کار زیادی در شیراز داریم و توقع این است که شیراز به‌عنوان عروس شهرهای جهان اسلام و پیشانی آینده تمدن اسلامی مطرح شود؛ البته این کار یک آرمان محقق شدنی است که نیاز به کار دارد.

شهردار شیراز معارفه شد/شیراز به‌عنوان پیشانی آینده تمدن اسلامی مطرح شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس، شنبه ۱۶ مهر طی مراسمی با حضور شماری از نمایندگان مجلس، مسئولان ارشد فارس و اعضای شورای اسلامی، مراسم قدردانی از سید احسان اصنافی و معرفی محمدحسن اسدی، شهرداران پیشین و جدید شیراز، برگزار شد تا این کلانشهر بعد از حدود ۲ ماه، رسما سیر جدید مدیریتی را در سطح شهرداری آغاز کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در فارس در آیین تکریم و معارفه شهردار شیراز که با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: دیانت و پایبندی به قوانین و مقررات شهردار سابق شیراز مورد اذعان همگان قرار دارد و اصنافی با کارنامه‌ای قابل‌قبول در روز قیامت از عرصه خدمت در شهرداری به عرصه دیگری رفت.

وضعیت فعلی شیراز با پیشینه پرافتخار باید موردتوجه قرار گیرد

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شیراز پیشینه‌ای بزرگ و افتخارآمیز و سنگین دارد، افزود: در بخش تاریخی این کلان‌شهر، با تمام تاریخ دوره اسلامی مواجه هستیم.

امام جمعه شیراز با تصریح بر این نکته که دوره افتخارآمیز پیش از اسلام نیز نباید نادیده گرفت، عنوان کرد: ما ایرانیان که موردتوجه پیغمبر اسلام بوده‌ایم، گذشته پرافتخاری قبل از اسلام هم داریم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: به گذشته شهر افتخار می‌کنیم اما وضعیت فعلی شیراز با پیشینه پرافتخار باید موردتوجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تأکید کرد: با این ادعای تاریخی نیاز به کار زیادی در شیراز داریم و توقع این است که شیراز به‌عنوان عروس شهرهای جهان اسلام و پیشانی آینده تمدن اسلامی مطرح شود؛ البته این کار یک آرمان محقق شدنی است که نیاز به کار دارد.

امام‌جمعه شیراز به تدوین برنامه پنج‌ساله شهرداری شیراز هم اشاره و بیان کرد: شهردار مدیر این جریان است و دیگران باید کمک کنند و در این مسیر نقش ویژه‌ای برای نمایندگان مردم در مجلس تعریف شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ما مطالبه‌گر و درعین‌حال همکار شهرداری هستیم، عنوان کرد: قول می‌دهیم پای آرمان‌های بزرگ این شهر بایستیم و قطار شیراز را به حرکت دربیاوریم، چراکه این حرکت در شیراز تنها نمی‌ماند که حرکت همه ایران است.

تامین آب اولویت توسعه شیراز

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری تامین آب پایدار برای شهر شیراز و همچنین استان فارس از راه‌های مختلف خصوصا انتقال از خلیج فارس اولویتی ضروری برای توسعه شیراز و استان فارس است.

علیرضا پاک‌ فطرت در مراسم تکریم و معارفه شهردار شیراز؛ پیگیری تامین آب پایدار برای شهر شیراز و استان فارس از خلیج فارس، اجرایی شدن انتقال لوله سوخت و انرژی و اجرایی شدن پروژه راه آهن شیراز به بوشهر در شش نقطه توسط شش پیمانکار را از اقداماتی عنوان کرد که نمایندگان شیراز به جد آن را دنبال کرده‌اند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوختی که امروز به شیراز وارد می‌شود، توسط تانکرهای نفت‌کش حمل می‌شود که بحران‌زا و خطرناک است و امید است با افتتاح این لوله مشکل حمل سوخت هم حل شود.

او با بیان اینکه پروژه راه‌آهن شیراز به بوشهر در شش نقطه توسط شش پیمانکار در حال عملیات اجرایی است، گفت: این پروژه امروز مشکل مالی ندارد و امید است ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

عضو پارلمان ملی از استاندار فارس و نمایندگان استان که موجب شدند تا پروژه‌های بزرگ با همدلی در دستور کار قرار گیرد، تقدیر کرد.

پاک‌فطرت با تصریح بر این نکته که شهردار و هنر شهرداری ایجاد وحدت بین اعضای شورا و مدیران اجرایی استان است و شهردار جدید شیراز این توان را دارد، تأکید کرد: شورای اسلامی شهر باید مطالبه‌گر باشد.

او اضافه کرد: در کمربندی جنوبی سال‌ها لاک‌پشتی حرکت کرده‌ایم و شاهد تلفات زیادی بوده‌ایم که اکنون باید ساماندهی شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این نکته که ارتفاعات را نباید رها کرد، خواستار ساماندهی و حفظ باغ‌های شیراز به‌ویژه گروه یک شد.
پاک‌فطرت خواستار مهندسی ارزش و کاهش هزینه‌ها شد.
 

ایجاد هم‌آهنگی و وحدت‌آفرینی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز

رئیس شورای شهر شیراز نیز در این آیین با تکریم شهردار سابق، از همکارانش در شورا خواست تا حد امکان مدیران شهرداری را در ساعات اداری به شورا نکشانند تا کار مردم معطل نماند.

مهدی طاهری ادامه داد: مسئولیت و مسئولیت‌ها امانت محسوب می‌شود، چند صباحی این مسئولیت را عهده‌دار می‌شویم و زمانی باید آن را به دیگری واگذار کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم در دوره جدید مدیریت شهری شیراز شاهد هماهنگی و وحدت هرچه بیشتر و تاثیرگذارتر بین شهرداری و شورای شهر شیراز باشیم.

رئیس شورای شهر خواستار تمرکز ویژه شهردار جدید این کلانشهر به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، تلاش جهادی خستگی ناپذیر و صیانت از سلامت در کارکنان شهرداری شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه