English

در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱؛

نیکوکاران گیلانی بیش از ۴۴ هزار واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: خیران گیلانی در ۶ ماه گذشته ۴۴ هزار و ۶۷ واحد خون اهدا کردند.

نیکوکاران گیلانی بیش از ۴۴ هزار  واحد خون اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، بابک پاکدل مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه خیران گیلانی در ۶ ماه گذشته ۴۴ هزار و ۶۷ واحد خون اهدا کردند،  گفت: ۴۴ هزار و ۶۷ شهروند گیلانی این مقدار خون را در ۶ ماه گذشته اهدا کردند که حدود ۱۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

پاکدل با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۴۵۴ نفر از اهدا کنندگان خون مرد و هزار و ۶۱۳ نفر زن هستند افزود: ۱۹ هزار و ۸۷۶ نفر از این افراد برای اولین بار و باسابقه هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار و ۱۹۱ نفر نیز اهداکننده مستمر هستند گفت: ۵۱ هزار و ۱۲۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده بودند که این تعداد شرایط اهدای خون را داشتند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اعزام تیم سیار به مناطقی که به پایگاه‌های انتقال خون دسترسی ندارند افزود: اوی مثبت (o+) و گروه خونی آ- ب منفی (AB-) به ترتیب بیشترین و کمترین گروه‌های خونی اهدا شده در گیلان بود.

وی تصریح کرد:  نیکوکاران گیلانی سالانه حدود ۸۵ هزار واحد خون در گیلان اهدا می‌کنند.

بابک پاکدل گفت: خون‌های اهدا شده در ۳۶ بیمارستان دولتی و خصوصی گیلان به بیماران تزریق شد.

وی از افراد واجد شرایط و اهدا کنندگان مستمر خواست برای تامین نیاز خونی بیماران به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در پایگاه‌های انتقال خون استان گفت: مراجعه کنندگان ابتدا توسط پزشک معاینه می‌شوند و در صورت داشتن شرایط لازم از آن‌ها خونگیری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه