English

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم خبر داد؛

آغاز برداشت سیب درختی از باغات سمیرم/ برداشت ۹۰ هزار تن سیب رد و گلدن

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم از آغاز برداشت سیب درختی از باغات شهرستان سمیرم در سال جاری خبر داد.

آغاز برداشت سیب درختی از باغات سمیرم/ برداشت ۹۰ هزار تن سیب رد و گلدن

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مدیر جهاد کشاورزی سمیرم گفت: پیش بینی می‌شود از هجده هزار و ۵۰۰ هکتار باغ این شهرستان ۹۰ هزار تن سیب رد و گلدن برداشت شود.

مصطفی طائی با بیان اینکه رکورد تولید سیب درختی در سمیرم بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن در سال‌های پر آب بوده، و امسال تولید این محصول ۷۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است ،افزود: سرمای بهاره و سرمازدگی یکی از عوامل کاهش تولید سیب درختی در سمیرم بوده است .

وی افزود: سمیرم قطب باغداری استان اصفهان نیز هست و بیشترین باغ در شهرستان به سیب اختصاص دارد که سیب رد، گلدن، گلاب بهاره و پاییزه ارقامی است که باغات شهرستان را تشکیل می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فصل برداشت سیب در سمیرم از اواخر شهریور آغاز و به مدت دو ماه ادامه دارد که امسال به دلیل کاهش تولید مدت زمان برداشت کمتر شده،گفت: با شروع فصل برداشت سیب کارگران فصلی از استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و سیستان بلوچستان به این شهرستان برای برداشت سیب می‌آیند.

 وی ادامه داد: محصول تولید شده این روز‌ها به بازار‌های مصرف به صورت تازه خوری منتقل می‌شود و قسمتی از محصول هم به سردخانه و بازار‌های خارجی صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم گفت: به دلیل کاهش محصول و وضعیت آب خوب در سال زراعی ۷۰ درصد محصول کشاورزان سیب درجه یک و بقیه سیب درجه دو و سه است.

گفتنی است؛ شهرستان سمیرم با ۲۲ هزار هکتار قطب باغداری استان است که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه