English

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

تخصیص یارانه دولتی اقلام خوراکی دام خواسته اصلی عشایر هرمزگان است

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: قطعا درخواست اصلی جامعه عشایری که تخصیص یارانه و ارز یارانه‌ای برای اقلام مصرفی دام است مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تخصیص یارانه دولتی اقلام خوراکی دام خواسته اصلی عشایر هرمزگان است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ارسلان حیدری مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اهمیت توجه به قشر عشایری استان، اظهارداشت: خشک‌سالی‌های پی در پی‌ای که در استان هرمزگان حادث شده است موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای قشر عشایری شده که کمبود علوفه برای دام در استان یکی از این مشکلات است.

وی افزود: در سال‌های گذشته نهاده‌هایی همانند جو با قیمت مصوب ۳۳۰۰ تومان میان عشایر توزیع می‌شد اما متاسفانه امسال با برداشتن ارز یارانه‌ای در این حوزه، تامین علوفه و نهاده برای دام با مشکل مواجه شده است که بر همین مبنا برای اینکه از بروز مشکل در این حوزه جلوگیری کنیم و کمبودهای احتمالی را پوشش دهیم از ذخایر کنسانتره جو استفاده کرده‌ایم.

حیدری بیان‌کرد: کنستانتره جو به نصف قیمت در میان عشایر توزیع می‌شود و تاکنون مشکلی در حوزه تامین علوفه نداشته‌ایم اما با فرارسیدن فصل کوچ و عزیمت عشایر از مناطق اطراف و استان‌های هم‌جوار به هرمزگان ممکن است با مشکلاتی روبرو شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ هزار راس دام زنده در استان هرمزگان وجود دارد، گفت: کنترل کوچ عشایر به دست خودشان است و با هماهنگی‌ که با اداره کل منابع طبیعی استان در فصل کوچ انجام می‌شود با کسب اطمینان از وجود علوفه و آب در مراتع کوچ ییلاقی و قشلاقی خود را انجام می‌دهند.

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه به همه عشایر دامدار تانکرهای سیار ۵هزار لیتری و ۱۰هزار لیتری اهدا شده است، تصریح‌کرد: خشک‌سالی های پیش آمده باعث به وجود آمدن مشکلاتی در حوزه عشایری شده است و یکی از این مشکلات کم شدن ذخیره آبی برای شرب گوسفندان است که در همین راستا در حال حاضر یک تانکر آبرسانی از سوی سازمان امور عشایر در امر آبرسانی مشارکت دارد، همچنین برای تامین یک تانکر دیگر با سازمان تعاونی عشایری قرارداد بسته خواهد شد.

حیدری خاطرنشان‌کرد: امروزه توزیع اقلام خوراکی جایگزین برای عشایر به صورت آزاد انجام می‌شود که از این رو درخواست‌هایی برای مساعدت در این حوزه توسط عشایر وجود دارد، با نگاه ویژه‌ای که در دولت سیزدهم به امور جهادکشاورزی و امور عشایری وجود دارد قطعا درخواست اصلی جامعه عشایری که تخصیص یارانه و ارز یارانه‌ای برای اقلام مصرفی دام است مورد توجه قرار خواهد گرفت و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه