English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد؛

اهدای ۱۱۰ دستگاه ضدعفونی‌کننده به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان/ ثبت سالانه ۱۰۰ وقف جدید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 110 دستگاه ضد عفونی کننده در قالب طرح قرار دوازدهم برای استفاده در مراکز درمانی و بهداشتی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت.

اهدای 110 دستگاه ضدعفونی‌کننده به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان/ ثبت سالانه 100 وقف جدید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین بلک در همایش یاوران وقف، تجلیل و تکریم از اصحاب وقف با بیان اینکه به صورت میانگین سالانه 100 وقف جدید در استان اصفهان به ثبت می‌رسد، اضافه کرد: در گذشته افراد در کهنسالی وقف می‌کردند و امروز شاهدیم که جوانان به ثبت وقف روی آورده‌اند.

وی ضمن قدردانی از همه همکاران و فعالان عرصه وقف در استان اصفهان اظهار داشت: این روزها عده‌ای از ما سوال می‌کنند که آیا مردم هنوز وقف می‌کنند؟ باید بگویم بله وقف می‌کنند و حسابی هم وقف می‌کنند و مردم اصفهان بیش از دیگر مردمان کشور اهل وقف کردن هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در گذشته متمولان وقف می‌کردند، ادامه داد: این در حالی است که امروز شاهد حضور معلمانی در اوقاف هستیم که خانه خودشان را وقف می‌کنند و وقف همچنان جاری است.

وی با بیان اینکه برای ساخت بقاع هیچ اعتبار دولتی استفاده نمی‌شود، گفت: نیمی از اعتبارات عمرانی از سوی خیران و نیمی دیگر از محل درآمد بقاع متبرکه تامین می‌شود و بقاع هیچ مزاحمتی برای بیت المال ندارند.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه اوقاف طی یک سال گذشته سرمایه‌گذاری‌هایی را در حوزه راه‌ندازی نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق انجام داده است، ادامه داد: کشور در زمینه تولید انرژی دچار مشکل است و از این رو درآمدهای اضافی موقوفات و بقاع متبرکه را برای این امر استفاده کرده‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: در مجموع از 37 بقعه و موقوفه برای راه‌اندازی نیروگاه یک مگاواتی استفاده شده است و درآمد آن مجدد به موقوفات و بقاع بر می‌گردد.

حجت الاسلام بلک گفت: در طرح قرار دوازدهم مهر ماه نیز 110 دستگاه ضد عفونی کننده برای استفاده در مراکز بهداشتی و درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین به اجرای برنامه‌ قرار دوازدهم همزمان با آخرین روز دهه وقف در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در این برنامه که 12 ام هر ماه برگزار می‌شود بسته‌های معیشتی، ملزومات تحصیلی و بسته‌های بهداشتی به نیازمندان هدیه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه