English

استاندار مازندران:

مجوز معادن غیرفعال باطل شود

استاندار مازنددران تأکید کرد: مجوز معادن غیرفعال باطل شود و با واگذاری مجوز معادن به سرمایه گذاران دارای اهلیت، فعالیت این بخش پویاتر شود.

مجوز معادن غیرفعال باطل شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با اشاره به اینکه معادن یکی از زیرساخت‌های اصلی رشد اقتصادی استان است، اظهار داشت: باید در حوزه معادن سیاست‌گذاری مناسبی انجام شود زیرا معادن یکی از ظرفیت‌های مهم استان می‌باشد.

وی با تأکید بر ظرفیت‌های صادراتی مواد معدنی استان مازندران، ادامه داد: مجوز معادن غیرفعال باطل شود و با واگذاری مجوز معادن به سرمایه گذاران دارای اهلیت، فعالیت این بخش پویاتر شود. ‎ ‎

او ادامه داد: مجوز‌هایی که برای معادن صادر شده است، ولی در زمان مقرر فعالیت آنان انجام نشد، بر اساس قانون باید باطل گردد تا سرمایه‌گذاران جدید و دارای اهلیت وارد این عرصه شوند.

استاندار مازندران موضوع معادن و تعیین و تکلیف آن را مهم دانست و گفت: این استان با برخورداری از بهترین معادن سنگ می‌تواند صادر کننده این مواد معدنی به کشور‌های همسایه باشد، زیرا صادرات مواد کانی یکی از ظرفیت‌های استان است.

وی ضمن اشاره به این مهم که ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن در استان وجود دارد و در این زمینه باید نسبت به شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت‌ها اقدام شود، بیان داشت: اگر اتاق شیشه‌ای عدالت محور در حوزه معادن ایجاد شود سرمایه‌گذار با رغبت بیشتر به این حوزه ورود پیدا می‌کند.

حسینی پور با بیان اینکه استان مازندران بهترین معادن را به خود اختصاص داده است، گفت: باید استقرار یک تیم کارشناسی و حرفه‌ای برای ارزیابی وضعیت معادن استان در دستور کار شورای معادن استان قرار گیرد.

وی، نظارت مستمر سازمان نظام مهندسی بر فعالیت‌های معادن استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید بستر‌های فساد از همین مسیر‌ها بسته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه