English

شیراز میزبان پانزدهمین دوره مسابقات ملی «مدهامتان»

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس جزئیات پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن با عنوان "مدهامّتان" که قرار است به میزبانی شیراز برگزار شود را تشریح کرد.

شیراز میزبان پانزدهمین دوره مسابقات ملی «مدهامتان»

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حجت‌ الاسلام حسین امیدی، امروز، ۱۰ مهرماه در جلسه هماهنگی مسابقات سراسری قرآن «مدهامتان» که در فرمانداری شیراز برگزار شد، گفت: شیراز در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری میزبان مسابقات قرآنی «مدهامتان» خواهد بود که تعداد ۲۰۰ نفر از منتخبان مسابقات در این رویداد قرآنی که برای پانزدهمین سال برگزار می‌شود،  به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس افزود: این مسابقات در رده دانشجویان و دانش‌آموزان و در ۲ بخش زیر ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این ۲۰۰ منتخب از میان بیش از ۱۳ هزار نفر که در سطح کشور شرکت کرده‌اند از دوره‌های شهرستانی و استانی به این مرحله راه یافته‌اند که به رقابت قرآنی خواهند پرداخت که ۵۵ نفر از آنان بانوان هستند.

امیدی از حضور داوران مسابقات بین‌المللی قرآن در این مسابقات خبر داد و گفت: این مسابقات در رده دانشجویان و دانش‌آموزان و در ۲ بخش زیر ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که میزبانی مسابقات قرآنی «مدهامتان» در سومین حرم اهل بیت(ع)، فضای معنوی خاصی ایجاد می‌کند، تصریح نمود:  زمان برگزاری مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه ۱۲ مهر ماه بعد از نماز مغرب  و عشاء و  درمحل  مسجد نصیرالملک برگزار خواهدشد.

وی گفت: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی، مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی  و مجیدی‌مهر، مسئول قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و استاندار برگزار می شود.

امیدی بیان کرد: مسابقات صبح روز چهارشنبه در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع) آغاز خواهد شد و تا صبح  روز پنج‌شنبه ادامه داشته  و بعد از ظهر همان روز نیز اختتامیه مسابقات خواهد بود.

وی تصریح نمود: تجلیل ازمنتخبین، سخنرانی تولیت حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)، سخنرانی رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور و تجلیل از خانواده معزز شهدای امنیت و مدافع حرم هم از برنامه‌های دیگر این مسابقات خواهدبود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس تأکید کرد: مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات «مدهامتان» به صورت زنده از شبکه فارس و شبکه قرآن هم پخش خواهدشد.

امیدی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان» در شیراز،  نقش موثری در معرفی شیراز به عنوان قطب قرآنی کشور خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه