English

آیت الله سعیدی:

قرآن اگر با ولایت گره بخورد از مهجوریت خارج می‌شود

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برای فهم مهجوریت قرآن باید به حدیث ثقلین بیشتر توجه کنیم، گفت: قرآن اگر با ولایت گره بخورد ارزشمند است و این کار قرآن را از مهجوریت در می‌آورد و اگر ما با این نگاه قرآن را مورد توجه قرار دهیم از قومی که قرآن را مهجور کرده‌اند مستثنا خواهیم شد.

قرآن اگر با ولایت گره بخورد از مهجوریت خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با  حجت الاسلام کمال الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و جمعی از مدیران این ستاد و تعدادی از مدیران ارشد استان فارس که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: نگاه ما به قرآن کریم این است که قرآن جامع ترین و بارزترین منبع عظیم ذخایر الهی است و این نگاه در روش ها و برنامه های ما تأثیر فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه ما قرآن را معجزه الهی آخرین پیامبر خدا به عنوان اشرف انبیاء و حاکم و جامع همه کتب آسمانی می دانیم، افزود: ما قرآن را کتاب زندگی می دانیم نه کتابی که فقط در فکر و ذهن انسان جایگاه داشته باشد و همچنین ما قرآن را زمینه ساز حیات طیبه ای می دانیم که آمال و آرزوی بشر است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در قرآن آمده است که پیامبر صلوات الله علیه و آله در روز قیامت می فرمایند قوم من قرآن را مهجور قرار دادند، گفت: باید بیندیشیم که با وجود تلاوت ها و مسابقات بزرگ قرآنی که برگزار می شود مهجوریت قرآن به چه معنا است و ما باید چه اقدامی درباره قرآن انجام دهیم تا شامل این گلایه پیامبر نباشیم.

وی گفت: برای اینکه به فهم مهجوریت قرآن نزدیک شویم باید به حدیث ثقلین بیشتر توجه کنیم که پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمودند قرآن و اهل بیت در کنار هم هستند و اگر به این دو در کنار هم تمسک کنید هرگز گمراه نخواهید شد.

سعیدی افزود: اینکه خداوند در آیه ۹۸ سوره نحل می فرماید وقتی قرآن خواندی از شر شیطان به خدا پناه ببر یعنی انسان وقتی قران می خواند به گنجی عظیم دست پیدا می کند که نیاز به مراقبت دارد و باید از شر شیطان به خدا پناه ببریم.

وی تلاش های قرآنی که در این انقلاب انجام شده را قابل تقدیر دانست و گفت: قرآن اگر با ولایت گره بخورد ارزشمند است و این کار قران را از مهجوریت در می آورد و اگر ما با این نگاه قران را مورد توجه قرار دهیم از این تعبیر رسول الله در روز قیامت مستثنا خواهیم بود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آتش زدن بخش هایی از قران در حوادث و اغتشاشات اخیر، گفت: باید از این نوع نگاه ها به قرآن که عده ای بخشی از آیات قران را قبول دارند و بخش دیگری از آیات قرآن را قبول ندارند به خدا پناه برد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی