English

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش:

مازندران از نظر تعداد سهمیه در طرح امین رتبه سوم کشور را دارد

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در نشست همکاری بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش نیمی از دولت است و از نظر فرهنگی نیز بسیار مهم است و از دیگر سو استان مازندران برای ما استانی ویژه است به این علت که مازندران مهد عالمان دینی بود و علمای این استان در سطح کشور و جهان تشیع درخشیدند و هنوز هم این جایگاه را دارند.

مازندران از نظر تعداد سهمیه در طرح امین رتبه سوم کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت‌الاسلام دکتر نیکزاد مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در نشست همکاری بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: سابقه همکاری حوزه و دانشگاه به قبل از انقلاب بر می‌گردد که بزرگانی چون شهید بهشتی مدارس دین و دانش راه‌اندازی کردند و برخی کتب درسی اعتقادی را تألیف می‌کردند و پس از انقلاب نیز توافقنامه در این زمینه امضا شد و رفته رفته کارهای اجرایی این طرح شکل گرفت.

وی ادامه داد: برابر قانون، برنامه‌ریزی درسی، تدریس، فعالیت‌های پرورشی و همه بخش‌هایی که آموزش و پرورش در آن ورود می‌کند، حوزه هم می‌تواند و اجازه دارد اما حوزه علمیه از دستگاهی سهم‌خواهی نمی‌کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: شأن ورود حوزه علمیه به آموزش و پرورش، شأنی است که از احکام دینی و آیات قرآنی گرفته شده است و یک برنامه 5 ساله در این زمینه نوشته شده است و حتی بازنگری این برنامه نیز در دست اقدام است و طرح امین یکی از بندهای همین برنامه‌ 5 ساله است که نوشته شده است.

وی در خصوص نحوه جذب مبلغان نیز تصرح کرد: از نظر صیانتی و صلاحیتی، مدرسان طرح امین مورد مصاحبه قرار می‌گیرند و عملکردشان نیز مورد ارزیابی قرار دارد و با این شیوه امروز 20 هزار روحانی در 20 هزار مدرسه فعال هستند.

حجت‌الاسلام نیکزاد افزود: بهترین زمان برای کنشگری حوزه و نزدیکی فعالیت حوزه و آموزش و پرورش امروز است چون وزیر آموزش و پرورش شخصاً از حامیان جدی این طرح است و از طرفی حدود 15 میلیون دانش‌آموز و حدود دو میلیون معلم شاغل و بازنشسته که به همراه خانواده‌هایشان حدود 50 میلیون نفر هستند به شبکه آموزش و پرورش کشور وصل هستند و ما باید تبلیغ و جذب برای این مجموعه برنامه مدوّن داشته باشیم.

وی در پایان جایگاه آموزش و پرورش مازندران را ستود و افزود: مازندران از نظر تعداد سهمیه سومین استان کشور است و سابقه درخشانی دارد و من به همه طلبه‌ها و فعالان طرح امین در این استان خداقوت می‌گویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه