English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد؛

صادرات ۸۰ تن نارنگی به روسیه/ انجام ۷۹ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 4 محموله نارنگی با وزن حدود 80 تن به کشور روسیه صادر شد.

صادرات 80 تن نارنگی به روسیه/ انجام 79 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه پدافندغیرعامل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه قیمت مرغ دچار تلاطم و بی‌نظمی شده است اما در تولید گوشت مرغ مشکلی نداریم، اظهار داشت: 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش جوجه‌ریزی داشتیم و از 72.6 میلیون قطعه به 79 میلیون قطعه رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران سرآمد تولید گوشت مرغ کشور است اما واسطه‌گران و دلالان بازار این محصول را بهم زدند و بازار در تلاطم است، ادامه داد: تولید محصول با کیفیت و سالم از رسالت های اصلی جهاد کشاورزی است که در راستای امنیت غذایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در تولید مرکبات در استان مازندران که بخش عمده ای از تولید کشور است و جنبه صادراتی هم دارد ضرورت دارد حفاظت های لازم برای تولید محصول سالم انجام شود و با آفت مگس میوه مدیترانه ای مبارزه شود تا تولید و صادرات دچار اختلال نشود.

وی بیان داشت: همچنان نگران خسارت مگس میوه مدیترانه ای هستیم و برای مبارزه با این آفت تجهیزات و امکانات لازم را نداریم.

عنایتی با بیان اینکه تاکنون 4 محموله نارنگی با وزن حدود 80 تن به کشور روسیه صادر شد ، ابراز داشت: برای توسعه صادرات باید دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های صادراتی کشورهای هدف را رعایت کنیم تا روند صادرات تداوم داشته باشد.

وی اظهار داشت: پدافند غیرعامل باید در سایر حوزه های کشاورزی مانند شیلات و منابع طبیعی و دامپزشکی تسری پیدا کند تا کانون تولید دچار آسیب نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان ساخت: با مدیریت بهینه در مصرف آب و تغذیه گیاهی علیرغم خشک فصلی در زراعت برنج حتی یک هکتار شالیزار رها نشد و تولید بسیار خوبی در تولید این محصول استراتژیک داشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه