English

محمدجواد ایزدیان:

بیش از هزار و ۲۰۰ تن گردو در جغتای برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی جغتای بیان کرد: همزمان با فصل برداشت گردو، هزار و ۲۰۰ تن محصول از سطح باغستان های این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی برداشت شد.

بیش از هزار و ۲۰۰ تن گردو در جغتای برداشت شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدجواد ایزدیان مدیر جهاد کشاورزی جغتای در خبری اعلام کرد: همزمان با فصل برداشت گردو ، هزار و ۲۰۰ تن محصول از سطح باغستان های این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی برداشت شد.

ایزدیان در ادامه گفت: شهرستان جغتای از قطب های تولید گردو در استان خراسان رضوی است و هم اینک سطح زیر کشت این محصول در سطح شهرستان، ۹۳۰ هکتار است که ۱۵۰هکتار آن غیربارور است.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای همچنین متذکر شد: گردوی جغتای ، مرغوبترین محصول گردو در خراسان رضوی شناخته شده و بیشترین رقم کشت شده در باغ‌های این شهرستان "محلی" است هر چند که طی سالهای اخیر باغداران جغتایی برخی گونه های جدید گردو مانند "چندلر، فرنور و فرانکت " را نیز کشت کرده اند.

وی در ادامه اضافه کرد: گردو در میان میوه‌های خشک باغی، ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد، زیرا نگهداری و صادرات آن نیاز به سردخانه ندارد و همچنین به علت خشکی هسته محصول، صدمه نمی‌بیند.

شهرستان جغتای از قطب‌های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تُن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می‌شود.

ایزدیان یادآور شد: جغتای با سطح زیر کشت ۳۴ هزار هکتار محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی