English

جواد حسینی خبر داد؛

شناسایی۵۰ بیمار مشکوک به وبا در خراسان رضوی

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تمامی بیماران شناسایی شده سابقه سفر به کشور عراق تایید تست ۳۰ نفر از ۵۰ مورد مشکوک به وبا داشته اند.

شناسایی۵۰ بیمار مشکوک به وبا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اطلاع داد:۵۰ بیمار مشکوک به وبا در خراسان رضوی شناسایی شدند که نتیجه تست ۳۰ نفر ازآنها، تایید قطعی شده است.

حسینی در ادامه این اطلاع رسانی متذکر شد و گفت: تمامی بیماران شناسایی شده سابقه سفر به کشور عراق تایید تست ۳۰ نفر از ۵۰ مورد مشکوک به وبا داشته اند.

وی همچنین تاکید کرد: افراد در صورت دارا بودن علائم در بدو ورود به کشور و در مناطق مرزی مورد تست رپید قرار می‌گیرند و در صورت مثبت شدن نتیجه، به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای پیگیری اعلام می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تاکید بر استفاده شهروندان از آب و غذای سالم تصریح کرد: آب و غذا باید از محل‌های معتبر تهیه و تا حد امکان از سبزی‌های بسته بندی شده و کارخانه‌ای استفاده شود.

حسینی با اشاره بر اینکه باید غذا‌ها در دمای زیر ۵ درجه سانتیگراد یا بالای ۶۵ درجه نگهداری شود، خاطرنشان کرد: اگر قرار است غذا بین این دما و خارج از یخچال باشد، نباید بیش از ۲ ساعت بیرون بماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه