English

احسان خاندوزی:

یکی از مهمترین سیاست‌های اصلی دولت مهار تورم است

وزیر اقتصاد و دارائی بیان کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های اصلی دولت مهار تورم است و در همین راستا کمیته واحد رصد تورم راه اندازی شده است تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت ثابت و هفتگی میزان تورم را رصد بکند.

یکی از مهمترین سیاست‌های اصلی دولت مهار تورم است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارائی در سخنانی عنوان کرد: یکی از مهمترین ارکان اصلاح در دولت و نظام بودجه‌ریزی کشور، حرکت به سمت اصلاح نظام مالیاتی است.

خاندوزی این سخنان را در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در مشهد اظهار کرد و گفت: یکی از مهمترین ارکان اصلاح در دولت و نظام بودجه‌ریزی کشور و هم در نظام اداری و انضباط مالی کشور، حرکت به سمت اصلاح نظام مالیاتی است.

وزیر اقتصاد و دارائی ادامه داد: گزارش عملکرد شش ماهه دولت امیدوارکننده است و انتخاب جشنواره شهید رجائی در خصوص ساماندهی امور مالیاتی انتخابی کاملا دقیق و کارشناسی است، زیرا این کارنامه تحقق یافته‌ای است که در سال‌های گذشته شروع شد و رسیدن به این اعداد و ارقام نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

وی افزود: تقریبا هیچ کشوری که از لحاظ اقتصادی مترقی باشد سراغ نداریم که بدون اصلاح نظام بودجه و مالیاتی خود توانسته باشد به پیشرفت اقتصادی و پیشرفت پایدار دست پیدا کند و تعداد مودیان مالیاتی کشور امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

خاندوزی تاکید کرد: امسال بیش از دو میلیون مودی جدید شناسایی کرده ایم که از این تعداد بیش از یک و نیم میلیون مودی اظهارنامه جدید پر کرده اند و در ۶ ماه نخست امسال حدود ۲۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد. این یعنی ۵۰/۸ دهم درصد مالیات کشور محقق شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه اظهار کرد: اعتماد به فعالان اقتصادی و اهالی کسب و کار در سراسر کشور و سهولت فعالیت‌های اقتصادی به گواهی عدم بدهی مالیاتی از مهمترین تصمیمات اساسی این اجلاس است.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین سیاست‌های اصلی دولت مهار تورم است و در همین راستا کمیته واحد رصد تورم راه اندازی شده است تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت ثابت و هفتگی میزان تورم را رصد بکند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: در این کمیته همه دستگاه‌ها حضور دارند و گزارشی از عواملی که موجب بی انضباطی مالی و پولی در سراسر کشور می‌شود را رصد می‌کند و اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی از مهمترین سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه