English

مدیرکل امور مالیاتی فارس خبر داد؛

۳۴۴۰ میلیارد ریال استرداد مالیات به فعالان اقتصادی در فارس در ۵ ماه نخست سال

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: تسریع در امور مربوط به استرداد مالیات یکی از شاخص‌های نشان‌دهنده تکریم ارباب‌رجوع است و در پنج ماه نخست امسال، بیش از سه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال مالیات به مؤدیان و فعالان اقتصادی استرداد شده است.

۳۴۴۰ میلیارد ریال استرداد مالیات به فعالان اقتصادی در فارس در ۵ ماه نخست سال

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حمیدرضا محمد ابراهیمی  مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: یکی از گلایه‌های فعالان اقتصادی، دیرکرد در استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده بود که با رویکرد جدید نظام مالیاتی و پس از اصلاحاتی که در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده صورت گرفت، استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده به‌شدت سرعت گرفت.

وی با اشاره به اینکه تسریع در امور مربوط به استرداد مالیات یکی از شاخص‌های نشان‌دهنده تکریم ارباب‌رجوع می‌باشد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود هشت هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال مالیات به فعالان اقتصادی استرداد شده بود که این رقم در پنج ماهه نخست سال جاری به ۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: این اداره کل با تاکید بر اینکه استرداد باید در زمان‌بندی خودش  و با جلوگیری از اطاله رسیدگی پرونده ها انجام شود و با عنایت به اهمیت موضوع استرداد مالیات صادرکنندگان، در پنج ماه نخست امسال بیش از  دو هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال به صادرکنندگان  مسترد نموده است.

محمدابراهیمی تاکید کرد: تلاش این اداره کل بررسی و رفع موانع تولید و حل مسائل مالیاتی کلیه فعالان اقتصادی بر مبنای تعامل و همکاری است و سعی ما بر این است که استرداد مالیات به صادر کنندگان در حداقل زمان ممکن انجام شود.

وی تأکید کرد: چنانچه مؤدیان در روند انجام استرداد مالیاتی با مشکلی مواجه شدند ، موضوع را از طریق مرکز ارتباطات مردمی ۱۵۲۶ این اداره کل جهت رسیدگی مطرح کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه