English

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان عنوان کرد؛

گردشگری دریامحور حائز اهمیت است/هرمزگان پیشران در حوزه صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره یه اینکه گردشگری دریامحور حائز اهمیت است گفت: صنایع دستی بخش عمده‌ای از هنر استان هرمزگان را در بر می‌گیرد و این استان پیشران در حوزه صنایع دستی است

گردشگری دریامحور حائز اهمیت است/هرمزگان پیشران در حوزه صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سهراب بناوند مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در ویژه برنامه روزجهانی و هفته گردشگری که در سالن اجتماعات هتل هما بندرعباس برگزار شد با اشاره به اینکه هفته گردشگری از پنج مهرماه آغاز تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد گفت: «رویش اندیشه های نو در گردشگری ایران» شعار ما در هفته گردشگری خواهد بود و این شعار در راستای‌ شعار امسال سازمان جهانی گردشگری با عنوان «باز اندیشی در گردشگری» انتخاب شده است. 

وی عنوان کرد: هرمزگان یکی از مقصدهای مهم گردشگری در کشور تلقی می شود، به طوری که سال گذشته بالغ بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر از سراسر ایران به این منطقه سفر کردند. 

بناوند ضمن تشکر و قدردانی از ارگان هایی که میزبان خوبی در راستای خدمات رسانی و جا‌به‌جایی مسافران از مقصد بندرعباس به جزایر هرمزگان بودند، در ادامه گفت: تلاش های جمعی ارگان‌ها برای پذیرایی مطلوب از گردشگران قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هتل در هرمزگان درحال فعالیت هستند، گفت: به غیر از مناطق آزاد حدود ۸۰ دفاتر خدمات مسافرتی، ۱۷ منطقه نمونه گردشگری، ۱۱ نقطه هدف گردشگری و همچنین ۸۲ نفر راهنمای گردشگری در هرمزگان وجود دارد که همگی آنان آموزش دیده و دارای کارت راهنمای گردشگری هستند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان بیان داشت: در سال‌جاری ۲۰ پروژه گردشگری در حوزه تامین زیر ساخت های گردشگری شامل آبرسانی، برق رسانی، کمپ های گردشگری و غیره در مناطق مختلف استان شاهد بودیم و این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۱۶/۵ میلیارد تومان رو به اتمام است و به بهره برداری خواهند رسید. 

بناوند عنوان کرد: ۵۲ مجتمع گردشگری، دو واحد سفره خانه سنتی، دو واحد دفتر خدمات مسافرتی، یک واحد موسسه آموزشی گردشی در هفته گرشگری افتتاح خواهد شد که به طور مستقیم برای ۱۲۰نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد و در مجموع بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان میزان سرمایه گذاری این پروژه های مذکور بوده است.

صدور ۵۱ فقره موافقت اصولی در سال‌جاری 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۱ فقره موافقت اصولی در سال‌جاری صادر شده است، در ادامه تصریح کرد: در مجموع از شهریورماه سال گذشته تا اکنون ۱۱۰ فقره موافقت اصولی صادر شده و همچنین ۲۸فقره مجوز گردشگری و ۶ فقره مجوز ایجاد و صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در ادامه گفت: از شهریورماه گذشته تا به اکنون بالغ بر ۱۱۰میلیارد تومان به فعالان حوزه گردشگری تسهیلات تخصیص داده شده است.

وی در ادامه افزود: قریب به پنج مجتمع گردشگری در شهرستان های سیریک، بندرعباس، پارسیان و بستک در این هفته کلنگ زنی خواهد شد‌. 

بناوند با اشاره به اینکه هرمزگان مزیت های فراوانی در حوزه گردشگری دریایی دارد، در ادامه گفت: گردشگری دریامحور حائز اهمیت است و از سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند دعوت به همکاری خواهیم کرد.

وی در ادامه یادآور شد: صنایع دستی بخش عمده‌ای از هنر استان هرمزگان را در بر می‌گیرد و این استان پیشران در حوزه صنایع دستی است، سالیانه بیش از یک و نیم میلیون دلار صنایع دستی از هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج فارس و غیره صادر می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان اذعان داشت: در شش ماهه نخست سال‌جاری، بیش از شش هزارو ۲۷۴ مجوز صنایع دستی صادر شده و استان هرمزگان بیشترین آمار صنعت‌گران را در حوزه صنایع دستی در کشور را به خود اختصاص داده است. 

فعالیت ۳۲ مرکز صنایع دستی در هرمزگان 

وی در ادامه با اشاره به بیمه صنعت‌گران گفت: افرادی که مدرک صنایع دستی از سازمان فنی و حرفه ای دارند میتوانند برای بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند. 

بناوند در ادامه افزود: ۳۲مرکز صنایع دستی در استان هرمزگان وجود دارد و این در حالی‌است که در اغلب شهرستان ها تعداد مراکز صنایع دستی کم است. 

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ اثر تاریخی در هرمزگان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۲۰۰ اثر بنای تاریخی است که به مرمت و بازسازی نیاز دارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان با بیان اینکه انتطار ما از سیاست‌مداران و استانداری هرمزگان این است که نگاه ویژه ای به حوزه میراث فرهنگی استان داشته باشند در پایان افزود: آثار تاریخی هویت فرهنگ مردم ایران محسوب می شود و اگر این آثار از بین برود به لحاظ فرهنگی جایگاهی نخواهیم داشت. 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه