English

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خبر داد؛

افتتاح بزرگترین آزمایشگاه علت یابی حریق خاورمیانه تا یک ماه آینده در اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از افتتاح بزرگترین آزمایشگاه علت یابی حریق خاورمیانه با همکاری دانشکده شیمی دانشگاه اصفهان تا یک ماه آینده در اصفهان خبر داد.

افتتاح بزرگترین آزمایشگاه علت یابی حریق خاورمیانه تا یک ماه آینده در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز آتش نشانی گفت: طی یک سال گذشته ۵۵۱ هزار و ۵۸۳ تماس با سامانه ۱۲۵  اصفهان ثبت شده است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۲ تماس به عملیات منجر شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حادثه آتش سوزی در فصل گرما و در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد رخ داده است،اضافه کرد:از این تعداد پنج هزار و ۴۴ حریق، چهار هزار و ۹۶۶ حادثه و ۲ هزار و ۱۴۲ خدمات ایمنی در محل بوده است.

این مقام مسئول بیان داشت: طی یک سال گذشته افراد نجات یافته از حریق چهار هزار و ۶۵۶ نفر بوده است که براساس آمار بیشترین حریق طی این مدت در منطقه هشت و بیشترین حوادث نیز در منطقه پنج شهرداری اصفهان رخ داده است.

مطلبی با اشاره باینکه در سال جاری حوادث آسانسور به دلیل کاهش قطعی برق نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون حوادث آسانسور در مقایسه با مدت مشابه سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ ۳۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت:با افزایش تیم‌های امداد و نجات در پارک کوهستانی صفه اصفهان، افزایش ساعات استقرار اکیپ کوهستان و شناسایی مسیرهای عبور و مرور ایمن و علامت گذاری نیز حوادث در این منطقه   ۲۵درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سطح کشور سازمان آتش نشانی اصفهان تنها سازمانی است که در صورت تماس شهروندان با ۱۲۵، محل و آدرس فرد تماس گیرنده برای ما مشخص می‌شود و امدادرسانی به فرد دچار حادثه آسان تر و سریعتر  انجام می شود.

مطلبی با اشاره باینکه طبق استانداردهای جهانی زمان رسیدن به محل حادثه بین سه تا پنج دقیقه است، اظهار داشت: در حال حاضر زمان رسیدن به محل حادثه  در آتش نشانی اصفهان سه دقیقه و ۵۲ ثانیه است که این امر باعث شده سازمان آتش نشانی اصفهان جزو سه شهر اول کشور در کاهش زمان رسیدن به محل حوادث محسوب شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: اعتقاد ما براین است که هزینه کردن در این بخش، درآمد است چرا که ثانیه‌ها در زمان وقوع حوادث و امدادرسانی و نجات جان انسان ها برای ما بسیار ارزشمند است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این سازمان به دنبال افزایش تکنولوژی و فناوری‌های جهانی هستیم، بیان داشت: در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات سازمان آتش نشانی اصفهان بودجه اختصاص داده شده است.

مطلبی در خصوص وضعیت ایمنی بازار اصفهان توضیح داد: بازار اصفهان یک مقوله خطر بالقوه است که در این راستا طی یک سال گذشته به طور جدی به موضوع ایمنی اصناف و بازار اصفهان ورود کردیم و همچنین کمیته‌ای از کارشناسان راه و شهرسازی، نظام مهندسی و مدیریت بحران شهرداری تشکیل شد.

وی با اشاره باینکه پاساژهای تجاری بیشترین ساختمان‌های آسیب پذیر در اصفهان هستند، گفت: همچنین ساختمان‌های بلند مرتبه نیز باید به تجهیزات خود ایمنی مجهز باشد که در این راستا در تلاش هستیم تا ضریب ایمنی شهر بالا برود.

این مقام مسئول با اشاره به رونمایی  پلاک ایمنی در اصفهان ادامه داد: برای ایمن ترین ساختمان‌های شهر اصفهان نصب پلاک ایمن برای شهروندان و اصناف که به ایمنی ساختمان روی آوردند در نظر گرفته شده است که نصب این پلاک ها برای ساختمان‌های ایمن رایگان می باشد.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: طبق استانداردها به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی لازم است که در تلاش هستیم در راستای افزایش ضریب ایمنی شمار ایستگاه‌های مستقر در سطح شهر اصفهان به ویژه نقاط کور را گسترش و به ۴۰ ایستگاه برسانیم‌.

آتش نشانی اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه