English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام خبر داد؛

صدور ۲۶ سند مالکیت برای موقوفات و اماکن متبرکه استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۶ جلد سند مالکیت برای موقوفات و اماکن متبرکه ایلام صادر شده است.

صدور ۲۶ سند مالکیت برای موقوفات و اماکن متبرکه استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام مرتضی عزیزی صبح امروز در نشستی با حضور جمعی از اصحاب رسانه با اشاره به اخذ اسناد مالکیت بقاع متبرکه و موقوفات  استان اظهار داشت: ۲۶ جلد سند مالکیت از ابتدای سال جاری تا کنون برای موقوفات استان صادر شده و ۵ جلد سند قدیمی اماکن متبرکه استان نیز به سند تک برگی تبدیل شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اضافه کرد: این نهاد در راستای امور عام المنفعه و به منظور توسعه و ترویج فرهنگ دینی و مذهبی و فرهنگ اهل بیت (ع) اقدام می‌کند که از جمله آنها می‌توان به ایجاد نیروگاه خورشیدی در امامزاده علی صالح (ع) شهر مهران اشاره کرد.

این مسئول اضافه کرد: طی سال جاری حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی از طریق خیرین، بقاع و موقوفات و.... هزینه شده است.

حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: به منظور خدمت‌رسانی به زوار موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استان در مرز مهران دایر شد و روزانه ۱۵ هزار غذای گرم در بین زوار اربعین حسینی توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: در سال گذشته ساختمان امامزاده سید عباس (ع) سیروان، فاز اول شبستان امامزده علی صالح (ع) با تزریق اعتبارات استانی وکمک خیرین و اقشار مختلف مردم افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی در پایان به تلاش برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در سطح استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و تملک دارایی‌ها، اعتبارات نفت و گاز و نیت واقفین و توزان برای ساخت و تعمیر و تجهیز مسجد در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق روستایی هزینه شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه