English

به همت دانشگاه علوم پزشکی کاشان صورت گرفت؛

احیاء ۱۰۳ سرجه آب قنوات موقوفه بیمارستان نقوی در سال جاری

رئیس اداره سازمان های مردم نهاد وخیرین سلامت دانشگاه، از احیاء، بازسازی، مرمت و لایه روبی 103 سرجه آب قنوات موقوفه مرحوم حاج محمد صادق نقوی در سال جاری به همت دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد.

احیاء 103 سرجه آب قنوات موقوفه بیمارستان نقوی در سال جاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا مفرح در بازدید از این رشته قنوات که در مسیری به طول حدود 70 کیلومتر قرار گرفته و از مبدا تخته جور(بیشه زاری میان قهرود و قمصر) شروع و تا منطقه لتحر کاشان ادامه دارد، گفت: حفظ و نگهداری موقوفات نقوی و آب رسانی بهتر به اراضی این موقوفات، هدف اصلی این اقدام می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تولیت موقوفات بیمارستان نقوی هم اکنون با دانشگاه علوم پزشکی می باشد این اقدام  با هماهنگی اداره جهاد کشاورزی کاشان و هیات امنا آب آن مناطق صورت می گیرد.

گفتنی است؛ مرحوم حاج محمدصادق نقوی در سال 1317 این وقف بزرگ را انجام داده و تولیت موقوفات را تا 70 سال به سه نفر از وابستگان خود واگذار نموده و در وقف نامه قید کرده که تولیت موقوفات بعد از 70 سال به اداره بهداری وقت (دانشگاه علوم پزشکی) واگذار شود.

به گزارش موج؛ خرید تجهیزات و لوازم پزشکی مدرن جهت کمک به درمان و استفاده عموم مردم، تعمیر و تجهیز بیمارستان نقوی و خرید اقلام داروئی برای افراد بی بضاعت از اهداف وقف نامه مرحوم حاج محمد صادق نقوی می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه