English

داود شایقی خبر داد؛

آغاز توزیع بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی در اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تا پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی با ضرایب مشخص و شاخص‌های ۱۷گانه توزیع خواهد شد.

آغاز توزیع بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، داود شایقی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه۸۰ درصد اعتبارات صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام این استان می‌‎شود،گفت: از ۲ ماه پیش توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ در بین فرمانداری‌های ۱۲ شهرستان آغاز شده تا پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی با ضرایب مشخص و شاخص‌های ۱۷گانه توزیع خواهد شد.

وی افزود: فرمانداران ۸۰ درصد اعتبارات سال‌جاری را برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص دادند و امید است در پایان سال مالی ۱۴۰۱ عملکرد مطلوبی را در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ریالی از اعتبارات استان اردبیل برگشت نمی‌خورد، گفت: در آخرین روزهای سال مالی ۱۴۰۰ مصمم هستیم ریالی از اعتبارات استان اردبیل به خزانه برگشت نخورد.

شایقی می گوید: با اصلاح موافقتنامه‌های توزیع بودجه ۱۴۰۰ در ماه‌های گذشته سعی شده تا منابع نقدی و اسناد خزانه به صورت صد درصد جذب شود که گزارش کامل از روند جذب و تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۰ در هفته‌ آینده احصا خواهد شد.

وی بیان کرد: از ۲ ماه پیش توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ در بین فرمانداری‌های ۱۲ شهرستان آغاز شده تا پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی با ضرایب مشخص و شاخص‌های ۱۷گانه توزیع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: فرمانداران بر اساس سیاست‌گذاری‌هایی که در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، حوزه راه، آب و عمران روستایی داشتند، توزیع اعتبارات را آغاز کرده‌اند.

شایقی گفت: منابع شهرستان‌ها بر اساس سند آمایش استانی، سند توسعه شهرستان‌ها و همچنین سند توسعه و اشتغال روستایی توزیع می‌شود که در افق ۱۴۲۴ و بر مبنای سند آمایش توسعه در ابعاد مختلف مد نظر قرار گرفته است.

وی از فرمانداران خواست تا از دیدگاه‌های کارشناسی مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی استان استفاده کرده و نسبت به جذب اعتبارات ملی از ردیف‌های مختلف اقدام لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ۶۰ درصد مبادله موافقتنامه در قالب بودجه ۱۴۰۱ در استان انجام شده است، گفت: تا هفته اول مهرماه ۴۰ درصد مابقی مبادله موافقتنامه نیز انجام می‌شود.

شایقی می گوید: بدون دخالت توزیع اعتبارات بر عهده فرمانداری‌ها قرار داده شده  و مقرر شده با اولویت پروژه‌های پیشران و سیاست‌گذاری دولت در رسیدن به رشد هشت درصد توزیع منابع صورت بگیرد.

وی از تشکیل صندوق رفاه و پیشرفت استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: برای تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد کشور و استان اردبیل از ظرفیت این صندوق و سرمایه‌گذاری‌های کلان استفاده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه