English

داود شایقی خبر داد؛

آغاز توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ از هفته جاری در اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ استان اردبیل از هفته جاری آغاز می‌شود.

آغاز توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ از هفته جاری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، داود شایقی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از محل اعتبارات هزینه‌ای تمامی مطالبات کارکنان در این استان پرداخت شده است.

وی افزود: علاوه بر پرداخت مطالبات کارکنان، ۱۳۰ میلیارد ریال از بابت مانده مرخصی بازنشستگان پرداخت شد و به زودی پاداش پایان خدمت بازنشستگان استان اردبیل نیز پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تاکید دولت را بر رعایت انضباط مالی یادآور شد و گفت: دولت در صدد کاهش هزینه‌های جاری و افزایش کارآمدی در این حوزه است که در این راستا ۱۰ درصد حقوق کارکنان افزایش یافته و ۲۷ درصد هزینه سایر بخش‌ها کاهش یافته است.

شایقی همچنین از ابلاغ بخشنامه فروش املاک مازاد دستگاه‌هایی اجرایی خبر داد و به آخرین وضعیت اعتبارات سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت:‌ سال گذشته از ۱۱هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی استان هشت هزار میلیارد ریال آن به صورت اسناد و سه هزار میلیارد ریال دیگر نیز به صورت نقد در اختیار دستگاه‌های استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد اعتبارات نقدی جذب شده و سه هزار میلیارد ریال از اعتبارات اسناد خزانه باقی مانده که تا آخر شهریورماه جذب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به تعریف پروژه‌های پیشران در استان گفت: این پروژه‌ها شامل چهار بانده کردن راه‌ها، تکمیل راه آهن اردبیل، سدها و آبرسانی است که اقدامات مؤثری در این حوزه انجام شده بطوریکه برای طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری و دیگر طرح‌های توسعه استان در مجموع ۳۸هزار میلیارد ریال اعتباراختصاص داده شده که تا آخر شهریور ماه جذب خواهد شد.

شایقی می گوید: در سال ۱۴۰۱ نیز توزیع اعتبارات از هفته جاری آغاز می‌شود و در شهرستان‌ها با برگزاری جلسه کمیته برنامه‌ریزی و توسعه، منابع لازم  برای طرح‌های اولویت‌دار، پیشران، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین و با طرح‌های دارای پیشرفت ۷۰ درصدی توزیع می‌شود.

وی ضرورت توزیع اعتبارات را بر اساس سند آمایش استان، سند توسعه شهرستان و سند توسعه اشتغال روستایی یادآور شد و گفت: فرمانداران باید از خرد کردن اعتبارات پرهیز کنند و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و پروژه‌هایی که منجر به رشد هشت درصدی اقتصاد کشور کمک کند، این منابع را توزیع و در اختیار دستگاه‌ها قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه