English

داود شایقی خبر داد:

افزایش ۷۷ درصدی بودجه سال آینده استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: اعتبارات عمرانی این استان در بودجه سال آینده ۷۷.۱ درصد افزایش می یابد.

افزایش 77 درصدی بودجه سال آینده استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، داود شایقی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: امسال بودجه استان اردبیل ۲۱ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال ابلاغ شد که این رقم در لایحه ۱۴۰۱ بیش از ۳۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی افزود: بر این اساس نه تنها جایگاه استان اردبیل نسبت به سال‌جاری که ۲۲ کشور بود، ارتقا یافته بلکه در بین ۱۹ استان برتر کشور از حیث اختصاص بودجه قرار گرفته که یک روند مطلوب است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تشریح کرد: برای نمونه به پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه امسال ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود اما این رقم در بودجه سال آینده به بیش از پنج هزار میلیارد ریال می‌رسد که رشدی ۲.۵ برابری را نشان می‌دهد.

شایقی اضافه کرد: همچنین در حوزه راه‌ها بودجه استان اردبیل در سال آینده با ۵۰ درصد افزایش، به رقم قابل توجهی می‌رسد تا توسعه بزرگراه‌ها در منطقه را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در ایستگاه بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی، استاندار اردبیل و نمایندگان استان با اطلاعاتی که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه خواهد شد، تلاششان بر افزایش ردیف‌های بودجه‌ای در بررسی لایحه مورد نظر خواهد بود که امید می‌رود در نهایت رقم اعتباری مناسب‌تری نیز برای استان در مجلس مصوب شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از چند ماه پیش با همراهی استاندار اردبیل و نمایندگان تلاش شد با حضور در سازمان برنامه و بودجه و رایزنی با متولیان امر برای پروژه‌های زیربنایی و مهم استان بودجه‌های ملی بیشتری اخذ شود که این روند همچنان در مرحله بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی نیز ادامه خواهد داشت.

شایقی تصریح کرد: با تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی فضاسازی‌های غلط و غیرواقعی شبکه‌های اجتماعی را شاهد بودیم که با دستکاری اعداد و ارقام سعی دارند اطلاع‌رسانی غیرواقعی انجام دهند.

وی افزود: در روزهای اخیر به ویژه در شبکه‌های اجتماعی با درج غلط آمار و اطلاعات بودجه‌ای استان‌ها سعی شده تا در مانور تبلیغاتی کاذب، بودجه استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان را در قالب ارقام نجومی نشان دهند؛ در حالی که بودجه این استان‌ها در قالب آمار و ارقام کمتر از مبالغ اعلام شده است.

شایقی اظهار کرد: مجموع اعتبارات عمرانی کشور در بودجه سال آینده با ۳۷ درصد رشد به ۳۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال رسیده؛ در حالی که در سال گذشته این رقم  ۱۸ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال بوده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه