English

۸۰ تن کالای قاچاق در گمرک شهید باهنر بندرعباس کشف و ضبط شد

سرپرست اداره کل گمرک شهید باهنر از کشف و ضبط ۸۰ تُن کالای قاچاق از مجموع ۹۶ تُن کالای اظهار شده به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال در اینت گمرک خبر داد.

۸۰ تن کالای قاچاق در گمرک شهید باهنر بندرعباس کشف و ضبط شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریبرز گرگی سرپرست اداره کل گمرک شهید باهنر اظهار داشت: با اتخاذ تسهیلات و خدمات شبانه روزی در خروج کالاهای رویه صادرات و انجام تشریفات گمرکی در راستای جلوگیری از خسارت کالاهای سریع الفساد به ویژه میوه و تره بار، متاسفانه افرادی سودجو با فرصت طلبی طی دو فقره اظهارنامه صادراتی در مجموع ۹۶ تُن کالاهای شامل خربزه، خیار سبز، آلو سیاه و سیب در سیستم جامع گمرکی اظهار کرده‌اند.

وی بیان داشت: در اجرای دقیق کنترل های گمرکی و با هوشیاری کارکنان گمرک شهبد باهنر از مجموع ۹۶ تن کالای اظهار شده مقدار ۸۰ تن کالا به ظن قاچاق کشف و ضبط گردید.

گرگی عنوان کرد: از این مقدار حدود ۵۷ تن کیوی( ممنوع فصلی)تحت عنوان سیب درختی اظهار شده که چنانچه افراد سود جو موفق به اجرای نیت متقلبانه می شدند، می توانستند از محل صادارت سیب درختی در مقابل  واردات کالای موز ترخیص کنند.

وی همچنین ۲۳ تن گوجه فرنگی زراعی از نوع عوارضی هر کیلوگرم ۶۰هزار ریال بوده که به صورت جاسازی شده در زیر کالای اظهار شده و با نام کالای دیگر بود کشف شد.      

سرپرست اداره کل گمرک شهید باهنر ابراز داشت: ارزش محموله کشف شده به میزان ۴۳ هزار و ۴۱۰ دلار و برابر با ۱۲ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۷۰۰هزار ریال است.

گرگی در پایان افزود: دستور لازم برای تشکیل پرونده قاچاق و سیر مراحل رسیدگی در مرجع قضایی صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه