English

اجرای ۱۵۰ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در قم

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع)‌ قم گفت:‌ به‌مناسبت هفته دفاع مقدس ۱۵۰ عنوان برنامه در عرصه‌های مختلف فرهنگی،‌ اجتماعی و عمرانی توسط بخش‌های مختلف سپاه و بسبج قم اجرا می‌شود.

اجرای ۱۵۰ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سردار محمد رضا موحد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در همین رابطه بیان داشت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس،‌ برگزاری رژه نیروهای مسلح،‌ اجرای برنامه نمایشی فصل شیدایی، برگزاری مراسم یادواره شهدا در مدارس و مساجد، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها و عطر افشانی مزار شهدا، اجرای پویش‌های رسانه‌ای با محوریت دفاع مقدس، ساخت مستندهای تلویزیونی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های عمرانی همچون آماده سازی زمین ۵۶۰ هکتاری پردیسان برای ساخت واحدهای مسکونی و احداث خانه و امکان‌ عمومی مورد نیاز در سطح مناطق محروم استان توسط بسیج سازندگی از جمله برنامه‌هایی است که در طول هفته دفاع مقدس به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

وی افزود: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با الگو گرفتن از نهضت عاشورا، این حماسه‌های زرین را آفریدند و توانستند با قدرت ایمان در برابر همه ظلم ایستادگی کنند و به پیروزی دست‌یابند، امروز نیز همه ما وظیفه داریم یاد آن دوران را گرامی بداریم و در همین راستا هر کدام از روزهای هفته دفاع مقدس با شعاری خاص نامگذاری شده و در آن روز برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد، همچنین شعار کلی هفته دفاع مقدس «ما مقاوم هستیم» تعیین شده‌است.

وی ادامه داد: در آبان‌ماه امسال اجلاس پایانی کنگره ملی شهدای استان قم نیز همزمان با سالگرد شهادت شهید زین‌الدین برگزار خواهد شد که برای این برنامه اقدام‌های متنوعی درنظر گرفته شده‌است و امیدواریم این کنگره در نهایت با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار و موجب رضایتمندی خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و همه مردم انقلابی و ولایت‌مدار استان قم شود.

همچنین در این جلسه سرهنگ نعمت محسنی زرین، فرمانده ارشد نظامی ارتش در قم، بیان داشت: بر اساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، مدیریت رژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اکثر استان‌های کشور و در استان قم با ارتش جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا بسترهای مورد نیاز برای برگزاری باشکوه رژه‌ فراهم شده‌است.

وی افزود: این رژه همچون سال‌های گذشته در صبح روز سی‌ویکم شهریورماه جاری در بلوار پیامبر اعظم(ص)‌ ترتیب خواهد یافت و در آن گوشه‌هایی از توانمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان قم به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی  نیز در کنار سایر نیروهای مسلح و اقشار مختلف ملت ایران در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را تدارک دیده‌است که در همین رابطه فرماندهان و افسران ارتش مستقر در استان قم با استفاده از ظرفیت‌های دراختیارشان با هدف تقویت خودباوری و معرفی نمادهای معنویت به تبیین دستاوردهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس خواهند پرداخت. 

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. 

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه