English

نادر تقی‌زاده خبر داد؛

افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید گندم امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته که این رقم بسیار مطلوب و قابل قبول است.

افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر تقی‌زاده ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم نسبت به سال گذشته گفت: دولت در خرید تضمینی گندم با قیمت مناسب باعث افزایش تولید این محصول استراتژیک و مهم شده است و علی‌رغم خشکسالی در مناطق شمالی استان نسبت به سال گذشته تولید گندم بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: تاکنون پول خرید گندم به بهره‌برداران پرداخت نشده است و اگر مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت نشود احتمال اینکه کشاورزان در سال آتی میل و رغبتی به کشت این محصول نداشته باشند بیشتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به خشکسالی سال زراعی افزود: خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان دیم کار استان تاکنون پرداخت نشده است و کشاورزان خسارت دیده به گونه‌ای با تنگناهای مالی روبرو شده‌اند که حتی قدرت خرید بذر برای کشت و زرع سال آتی را نیز ندارند.

تقی زاده با بیان اینکه سیلوها همچنان آماده خرید گندم از کشاورزان هستند، گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت خسارت به این دسته از کشاورزان اقدام شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش دام نیز گفت: استان اردبیل علاوه بر تأمین نیاز داخلی خود در تولید گوشت مرغ، مازاد تولیدات استان به استان‌های آذربایجان شرقی و قم و قزوین صادر می‌کند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه