English

ناظر گمرکات استان هرمزگان:

اولین محموله کارنه تیر الکترونیک از مسیر گمرک شهید رجایی اجرایی شد

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: با بکارگیری رویه تیر الکترونیک، زمان انجام تشریفات گمرکی محموله های ترانزیتی به حداقل ممکن خواهد رسید.

اولین محموله کارنه تیر الکترونیک از مسیر گمرک شهید رجایی اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین سعیدی ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی در خصوص انجام تشریفات گمرکی فرایند کارنه تیر الکترونیک گفت: با بکارگیری رویه تیر الکترونیک، زمان انجام تشریفات گمرکی محموله های ترانزیتی به حداقل ممکن خواهد رسید که تسهیل تشریفات ترانزیت و توسعه کریدور جنوب-شمال را در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: این محموله ترانزیتی، الکل صنعتی به وزن ۲۱ هزار و ۹۷۰ کیلوگرم به ارزش ۸۲ هزار دلار می باشد که از کشور هند به گمرک شهید رجایی اظهار و با یک کانتینر به کشور روسیه از گمرک مرزی آستارا ارسال خواهد شد.

سعیدی تصریح کرد: پیش از این اسناد ترانزیت و کارنه به صورت فیزیکی و دستی به شرکت حمل و نقل و گمرک فرستاده می‌شد که حدود دو تا سه هفته زمان بر بود، اما اکنون همه اسناد به صورت برخط به گمرک ارسال و ترخیص کالا در یک روز و در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح اتاق بازرگانی هرمزگان نقش مهمی دارد افزود: اجرای رویه تیر الکترونیکی موجب تبادل الکترونیکی اطلاعات بین کشور‌ها و تسریع و رونق بیشتر تجارت خواهد شد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد ترانزیت کشور از گمرک شهید رجایی انجام می شود اذعان داشت: این گمرک رتبه نخست ترانزیت کشور را دارد. 

وی در پایان گفت: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از گمرکات استان هرمزگان ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است.

گفتنی است، براساس تعاریف بین المللی کلمه تیر( TIR) مخفف حمل و نقل جاده‌ای بین المللی است و تیر الکترونیک سیستمی است که کالا تحت سند واحد و تبادل الکترونیکی اطلاعات بین کشورها و با تضمین بین المللی معتبر منتقل میشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه