English

تقویت بارش های مونسون در ارتفاعات هرمزگان

اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرد امروز تقویت بارش های مونسون در ارتفاعات استان مورد انتظار است.

تقویت بارش های مونسون در ارتفاعات هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابه اعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، در مناطق دریایی استان نیز با تشدید وزش بادهای جنوب شرقی، دریا نسبتا مواج و اختلال در ترددهای دریایی پیش بینی می شود، تلاطم دریا تا صبح سه شنبه ( ۲۹ شهریور ) تداوم خواهد داشت.

براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر، با تقویت فعالیت سامانه مونسون، در ارتفاعات استان، به ویژه منطقه بشاگرد، رگبارباران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد خواهیم داشت و طی ساعاتی، در برخی نقاط از شهرستان بشاگرد، بارش تشدید خواهد شد و وقوع تگرگ کیز دور از انتظار نخواهد بود.
باتوجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، به لحاظ دمایی در مقایسه با روز گذشته، تغییرات قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت و شرجی هوا در مناطق شرقی و مرکزی استان نیز ماندگار خواهد بود.

گفتنی است باتوجه به تشدید بارش های مونسونی، توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و صعود به مناطق مرتفع در مناطق شرقی و شمالی استان خودداری شود.

لازم بذکر است باتوجه به مواج بودن دریا، از تردد شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری نیز صورت پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه