English

معاون پرستاری وزارت بهداشت:

خدمت رسانی نیروهایی درمانی تا پنج روز بعد از اربعین در مرزها ادامه دارد

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به انضباط خدمات سلامت به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه گفت: نیروهای درمانی تا پنج روز بعد از اربعین در مرزها مستقر هستند.

خدمت رسانی نیروهایی درمانی تا پنج روز بعد از اربعین در مرزها ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت روز جمعه در بازدید از مرز شلمچه و مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی اظهارداشت: تقریبا از ۲ماه پیش فراخوانی برای حضور همکاران داوطلب پرستاری برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین در مرزهای چندگانه منتشر کردیم که خوشبختانه با اقبال و استقبال خیلی مناسبی مواجه شدیم.

وی افزود: بخشی از خدمات پرستاری در مرز شلمچه توسط نیروهای داوطلب انجام می‌شود ضمن اینکه همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در این منطقه بسیار فعال هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکی از قابلیت‌های نظام سلامت وجود شبکه‌های بهداشتی و درمانی است و اگر همین امروز در مرز شلمچه مورد بیماری‌ای دیده شود براساس پایش صورت‌گرفته بعد از مشاهده علائم بیمار ضمن ارائه خدمات اولیه، موضوع به حوزه سلامت مقصد اطلاع داده می‌شود.

وی افزود: در شهرستان مقصد نیز اگر زائر نیاز به قرنطینه یا سرویس خاص بهداشتی و درمانی داشت اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

عبادی بیان کرد: تعدادی از همکاران در کنار نیروهای داوطلب ما در مرزهای خوزستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی در حال خدمات رسانی به زائران هستند ضمن اینکه بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه در آن سوی مرز خدمات سلامت برعهده نیروهای هلال احمر است، گفت: تعدادی از همکاران داوطلب نیز در کنار جمعیت هلال احمر در کشور عراق فعال هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهارداشت: تا حدود پنج روز بعد از اربعین نیروها در مرزها حضور دارند و هر چه از اربعین گذر کنیم تراکم جمعیتی کمتر و به نسبت مواکب سلامت نیز تعدادشان کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت حوزه سلامت در پایانه مرزی شلمچه افزود: انضباط بالایی در مقایسه با گذشته شاهد بودیم و ارائه خدمات سلامت نسبت به قبل معقول‌تر شده بود.

شنبه ۲۶ شهریور بر اساس تقویم رسمی کشور روز اربعین حسینی است.

شلمچه و چذابه گذرگاه های اربعین حسینی استان خوزستان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه