English

نشست بررسی در خصوص بسته پیشنهادی سرمایه گذاری استان کرمانشاه برگزار شد

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در این نشست از تدوین بسته سرمایه‌گذاری جدید برای کرمانشاه با محوریت بخش خصوصی خبر داد و گفت: ایسن بسته ظرف حدود سه ماه آینده تدوین نهایی خواهد شد.

نشست بررسی در خصوص بسته پیشنهادی سرمایه گذاری استان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، کیوان کاشفی در نشست بررسی و تبادل نظر در خصوص بسته سرمایه گذاری استان کرمانشاه از پیشنهاد یک بسته سرمایه‌گذاری برای کرمانشاه یاد کرد که با محوریت بخش خصوصی خواهد بود و افزود: این بسته شامل دو حوزه اصلی مگاپروژه‌ها و SMEها ( پروژه‌های کوچک) است.

وی با بیان اینکه بخش مگاپروژه‌ها عمدتا با محوریت بخش دولتی و در حوزه زیرساختی از جمله انرژی، راه، خط آهن و ... خواهد بود، افزود: برای این بخش‌ها دستگاه‌هایی از جمله اب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای، نیروگاه‌ها، شرکت گاز و ... باید پای کار بیایند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه یادآور شد: در بخش SMEها محوریت کار به بخش خصوصی، هولدینگ‌ها و انجمن‌های تخصصی واگذار شده و قرار است این بخش در چند حوزه مهم پیشنهادات خود را در زمینه‌هایی که فرصت سرمایه‌گذاری داریم مطرح کند. برای نمونه در حوزه پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع فولاد، حوزه بازرگانی، صنعت ساختمان، صنایع معدنی و ... قرار است با پیشنهاد فعالین این عرصه در هر حوزه بین پنج تا ۱۵ پروژه یپشنهاد شود.

به گفته کاشفی، همه بخش‌ها باید پیشنهادات خود را در زمینه این بسته هرچه زودتر مطرح کنند تا با جمع بندی پیشنهادات و نظرات بتوان ظرف سه ماه آینده شاهد تدوین بسته نهایی بود و بتوانیم تا پایان سال این بسته سرمایه‌گذاری را به یک کتاب تبدیل کرده و برای آن رویداد برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه این بسته سرمایه‌گذاری الزاماتی هم دارد، تعریف پروژه‌ها در چارچوب توسعه پیدار، استفاده حداکثری از استعدادهای موجود در استان، حرکت در مسیر کاهش نرخ بیکاری و کاهش شکاف تکنولوژی موجود در استان و ... را از مهمترین این موارد برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در تدوین این بسته هم به اسناد بالادستی کرمانشاه توجه شده و هم تلاش شده از تجارب موفق دیگر استان‌ها بهره بگیریم.

کاشفی در ادامه از احصا پنج چالش اصلی پیش روی سرمایه‌گذاری در کرمانشاه نیز یاد کرد و افزود: این پنج چالش شامل تامین نقدینگی ( هم دشواری دریافت تسهیلات بانکی و هم متنوع نبودن منابع )، کمبود نیروی کار ماهر، اکوسیستم نامناسب فضای کسب و کار، مسائل فرهنگی و مسائل متفرقه ( عدم توجه به کسب و کار روستایی، عدم اعتماد به کارآفرینان جوان و ... ) است.

در ادامه معاون هماهنگی استانداری کرمانشاه ضمن استقبال از بسته پیشنهادی اتاق بازرگانی کرمانشاه در حوزه سرمایه گذاری، خواستار همراهی دستگاه ها برای نهایی شدن این بسته شد.

بهزاد باباخانی با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های متعددی برای حضور سرمایه‌گذاران دارد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث شده کرمانشاه برای سرمایه‌گذاران سراسر کشور جذاب باشد وجود مزیت‌هایی مانند آب و زمین کافی است که بسیاری از استان‌های دیگر از آن برخوردار نیستند.

وی درباره اینکه چرا با وجود اینهمه مزیت شاهد جهش سرمایه‌گذاری در استان نیستیم، افزود: اگر جهش سرمایه‌گذاری در کرمانشاه رخ می‌داد تا این اندازه با معضل بیکاری مواجه نبودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از دلایل متعددی یاد کرد که باعث شده آنطور که باید از فرصت حضور سرمایه‌گذاران استفاده نکنیم و تاکید کرد: سرمایه هوشمند است و به سمتی می‌رود که شرایط بهتری برای آن فراهم باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی از دلایلی که باعث شده آنطور که باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار در کرمانشاه موفق باشیم را خلا وجود اطلاعات و مطالعات جامع سرمایه‌گذاری در استان دانست.

باباخانی با بیان اینکه بسته سرمایه‌گذاری که توسط اتاق بازرگانی پیشنهاد شده تا حدودی به کمک خلاهای حوزه سرمایه‌گذاری آمده، گفت: در این بسته باید چند مورد مهم توجه شد، از جمله اینکه با اجرای این بسته سهم حوزه صنعت، کشاورزی و ... از اشتغال و اقتصاد تا چه اندازه افزایش خواهد یافت.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، بسته سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه نیازمند حداقل سه پیوست شامل پیوست فرهنگی، پیوست توسعه مهارت و پیوست تامین مالی است.

در ادامه مدیران دستگاه ها نیز به بیان پیشنهادات خود درباره این بسته در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، ورزشی و ... پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه