English

دبیر کمیته اربعین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

بیش از ۶۰ هزار مورد سنجش و پایش بهداشتی در راستای سلامت زائران در شلمچه انجام شد

دبیر کمیته اربعین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بیش از ۶۰ هزار مورد سنجش وپایش بهداشتی (مراقبت سندرومیک) توسط کارشناسان بهداشت در راستای سلامت زائران اربعین در مرز شلمچه انجام شد.

بیش از ۶۰ هزار مورد سنجش و پایش بهداشتی در راستای سلامت زائران در شلمچه انجام شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، جعفر ربیحاوی دبیر کمیته اربعین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان دوشنبه با بیان اینکه در حوزه بهداشت هفت خدمت به زائران اربعین در مرز شلمچه ارائه می‌شود، اظهار کرد: سلامت روان، سلامت خانواده، پیشگیری، بهداشت محیط، تغذیه، دهان و دندان و آموزش بهداشت این خدمات را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به انجام مراقبت‌های سندرومیک در مرز شلمچه خاطرنشان کرد: ۲۰تیم ۲نفره به صورت شبانه‌روزی این مراقبت‌ها را انجام می‌دهند.

دبیر کمیته اربعین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: از دهم شهریور تاکنون مراقبت های سندرومیک در راستای سنجش و پالایش سلامت زائران در این نقطه مرزی افزایش یافته است.
وی به حضور کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی آبادان در شلمچه اشاره کرد و گفت:  تا امروز سه هزار و ۵۰۰ پایش مواکب توسط این کارشناسان انجام شده است.

ربیحاوی همچنین از انجام یکهزار و ۵۰۰ مورد کلرسنجی آب در این منطقه خبر داد و افزود: در صورت نیاز، گندزدایی و تخلیه آب نیز انجام شده و در مجموعه تا این لحظه ۶۰۰ هزار لیتر گندزدایی آب صورت گرفته است.
وی تعداد موارد سنجش مواد غذایی در شلمچه تا ۲۱ شهریور را ۳۰۰مورد عنوان کرد و گفت: در این بازه زمانی نزدیک به ۱۶هزار آموزش چهره به چهره به متولیان مواکب و عموم مردم ارائه شده است.

این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان از خدمت رسانی به ۳۰ مادر باردار در شلمچه اشاره کرد و گفت : ۶ مادر باردار نیز برای پیگیری سلامت‌شان به بیمارستان اعزام شدند.

وی خدمات ارایه شده توسط گروه سلامت روان به زوار در مرز شلمچه را ۶۰۰ مورد بیان کرد و افزود: این خدمات به منظور کنترل استرس، ترس و خستگی زائران ارائه می‌‎شود.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه