English

حسین موسوی‌نژاد اعلام کرد؛

تولید روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ در خراسان رضوی

رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی بیان کرد: روزانه بیش از ۴۰۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود، در حال حاضر از ۱۱ میلیون ظرفیت موجود در مرغداری‌های استان تنها ظرفیت تولید هشت میلیون تخم مرغ فعال است.

تولید روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین موسوی‌نژاد رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با گذشت ۱۲۱ روز از تعیین قیمت جدید برای تخم مرغ تا کنون ۲۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به صنعت تخم مرغ استان وارد شده است.

موسوی‌نژاد در ادامه متذکر شد و گفت : روزانه بیش از ۴۰۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود، در حال حاضر از ۱۱ میلیون ظرفیت موجود در مرغداری‌های استان تنها ظرفیت تولید هشت میلیون تخم مرغ فعال است.

رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: در پنج ماهه ابتدای امسال۲ میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد که این میزان در سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه بود.

موسوی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: با توجه به وعده‌ای که به تولیدکنندگان مبنی بر بازنگری در قیمت تخم مرغ از ابتدای شهریور ماه داده شده، ناچار از حمایت از این برنامه‌ریزی شده‌ایم، اما متاسفانه این وعده اجرایی نشده است.

رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی یادآور شد: تعیین یک نرخ عادلانه علاوه بر حفظ تولید تخم مرغ در درازمدت از زیان مصرف‌کننده نیز جلوگیری می‌کند و اگر در قیمت‌گذاری تخم مرغ بازنگری نشود تا ۲ ماه دیگر کاهش جوجه‌ریزی در استان را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: حذف گله مرغ تخمگذار زیان بسیار سنگینی برای تولیدکننده به همراه دارد، زیرا هزینه یک مرغ برای تولیدکننده روزانه ۱۶۰ هزار تومان است که در صورت کشتار آن تنها ۲۰ هزار تومان عایدش می‌شود.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین یک سالن با ظرفیت ۱۰ هزار مرغ حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زیان می‌بیند، اما تولیدکننده به امید زیان کمتر چند ماه صبر می‌کند تا وعده‌ها اجرایی شود؛ در غیر این صورت گله مولد و در حال تولید خود را حذف می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه