English

مصطفی جمالی خبر داد؛

تامین ۱۰۰درصد نیاز خون بیمارستان ها در کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: الان بهترین شرایط ذخایر خون در تاریخ انتقال خون کشور را داریم و صد درصد نیاز بیمارستانی کشور را تامین می‌کنیم.

تامین 100درصد نیاز خون بیمارستان ها در کشور

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مصطفی جمالی ، مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در حاشیه بازدید از پایگاه انتقال خون شهرستان خلخال گفت: با زحمتی که همکاران ما می‌کشند و غیرت اهدا کنندگان خون در کشور الان بهترین شرایط ذخایر خون در تاریخ انتقال خون را داریم و صد درصد نیاز بیمارستان‌ها را جوابگو هستیم.

وی از ارتقای سیستم‌ها و اتوماسیون در استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر استان اردبیل وابسته به تبریز است و نمونه های آزمایشگاهی از نظر آلودگی در این مرکز بررسی شده و در بیمارستانهای استان اردبیل مصرف می شود طی یکی دو هفته آینده و با راه‌اندازی دستگاههای مربوطه استان اردبیل از این بابت هم مستقل می شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران یادآورشد: تا آخر سال ارتقای گسترده ای در سطح خدمات در کشور از جمله در استان اردبیل خواهیم داشت.

جمالی همچنین در خصوص مشکل پزشکان سازمان انتقال خون گفت: با توجه به اینکه دریافتی پزشکان طرحی در سازمان انتقال خون پایین تر از دانشگاه است، پزشکان جذب مراکز بهداشتی می شوند که طبیعی هست.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم مکانیسمی برقرار کنیم که خدمات پزشکان به شکل بهتر در سازمان انتقال خون جبران شود که اگر این برنامه به نتیجه برسد که بسیار امیدوار هستیم، این مشکل هم در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در پاسخ به سوالی در خصوص ظرفیت استان‌های مختلف درخصوص تامین خون مورد نیاز گفت: به هر حال هر استان نیاز خاص خود را دارد اما انتقال خون اردبیل و واحدهای خون دریافت شده از اهدا کنندگان به طور کامل نیاز بیمارستان‌های استان را تامین می‌کند.

جمالی با بیان اینکه دنبال این نیستیم که اضافه برظرفیت خون دریافت کنیم، گفت: همین که نیاز 100درصدی استان تامین می شود ما رضایت داریم و هم استان‌ها نیاز صد درصدی خود را تامین می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص توسعه پایگاه‌های انتقال خون در استان اردبیل گفت: وقتی 100درصد جوابگو هستیم منطقی نیست پایگاه بزنیم ولی اگر استاندار، نمایندگان و مسئولین شهری کمک کنند سامانه سیار اهدای خون یا اتوبوس داشته باشیم، امکان انتقال خون در بخش‌ها و روستاها هم فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه در حال حاضر در استان اردبیل یک واحد سیار انتقال خون وجود دارد، گفت: در برخی استان‌ها با حمایت استاندار ومسئولین استانی این کار شده است امیدواریم مسئولین استان اردبیل هم کمک کنند برای اردبیل هم با توجه به وضعیت مسیرهای استانی یک دستگاه اتوبوس اضافه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه