English

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان خبر داد؛

راه اندازی نخستین پاتوق فیلم کوتاه در اصفهان/ رتبه اول اصفهان در برگزاری پاتوق فیلم کوتاه در کشور

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان از راه اندازی نخستین پاتوق فیلم کوتاه در اصفهان خبر داد.

راه اندازی نخستین پاتوق فیلم کوتاه در اصفهان/ رتبه اول اصفهان در برگزاری پاتوق فیلم کوتاه در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد طباطبایی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی سینما با اشاره به راه اندازی نخستین پاتوق فیلم کوتاه در اصفهان گفت: از جمله اقدامات مهم انجمن سینمای جوانان استان اصفهان برگزاری پاتوق فیلم‌های کوتاه در اصفهان است که یکشنبه‌های هر هفته86 پاتوق فیلم کوتاه بسیار موفق در پردیس سیتی‌سنتر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت بسیار بالایی در تولید فیلم کوتاه دارد ،اضافه کرد: برگزاری پاتوق فیلم کوتاه اصفهان بسیار موفق عمل کرده و توانسته رتبه اول کشور را در بین پاتوق‌های فیلم کشور به خود اختصاص دهد که تهران به تازگی از اصفهان الگو گرفته است.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان ادامه داد: انجمن سینمای جوان استان ظرفیت بالایی در تولید فیلم کوتاه دارد و درحال حاضر این انجمن توانسته است به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه فیلم‌های کوتاه شناخته شود.

 طباطبایی با بیان اینکه اصفهان یکی از قطب‌های مهم در کشور محسوب می شود، بیان داشت: اعضای انجمن  در جشنواره‌های ملی و جهانی موفق به کسب مقام و رتبه برتر شدند که از آن جمله می‌توان به جشنواره فیلم کوتاه تهران و فیلم فجر اشاره کرد.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه برای  سه دوره در اصفهان گفت: انجمن سینمای جوانان استان اصفهان برای برگزاری چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه اصفهان نیاز به حمایت دستگاه‌های متولی دارد.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان به دنبال ملی و سپس بین‌المللی کردن جشنواره است، توضیح داد:در سال های اخیر و امسال متأسفانه  حمایت‌های نهادهای متولی فرهنگی شهر و استان برای برگزاری این جشنواره کاهش پیدا کرده است.

طباطبایی با بیان اینکه سینما یک مقوله پرهزینه است، گفت:  بسیاری از شهرهای کوچک حتی نمی‌توانند سالن سینما داشته باشند ولی فیلم کوتاه این ظرفیت را برای سینمای ایران و جهان فراهم کرده که از سینما برخوردار باشند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان با اشاره باینکه 4 دفتر سینمای جوان در اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و کاشان جایزه‌های مهم ملی و جهانی را از آن خود کردند،اظهار داشت: جایزه بهترین فیلم و کارگردانی مهم‌ترین فستیوال ملی خاورمیانه 3 سال پیش به  فیلم "عزیز" رسید، همچنین 2 سال گذشته  از 5 نامزد جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم‌های " دکل و ترس خود را جابجا می‌کند"  جزو بهترین فیلنامه و کارگردانی بودند.

این مقام مسئول در ارتباط با برنامه‌های انجمن سینمای جوان استان اصفهان در ایام محرم توضیح داد: این انجمن برنامه های گوناگونی برگزار کرده که یکی از این آنها فراخوان برای عکاسی در روز عاشورا و دهه دوم محرم بوده است که برگزیده این آثار، بیست‌ویکم شهریورماه با مشارکت اداره حوزه هنری اصفهان برپا شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان گفت: از جمله اقدام‌های مشترک انجمن سینمای جوان با ستاد عتبات عالیات استان فراخوان جایزه بزرگ اربعین است که در نیمه شعبان مراسم اختتامیه آن برگزار و منتخبین این برنامه به کربلا و مشهد مقدس اعزام می گردند.

کشف و پرورش استعدادهای جوانان در استان اصفهان

در ادامه این نشست خبری قائم مقام انجمن سینمای جوانان استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف این انجمن کشف و پرورش استعدادهای جوانان است، گفت: الویت سنی ما 16 تا 30 سال است و دوره فیلم سازی 7 ماهه می باشد.

فخری هدایت بیان داشت: هر سال بین 100 تا 120 هنرجو وارد انجمن می‌شوند که حدود یک سوم آنها مدرک می‌گیرند و نیمی از آنها توانایی ساختن فیلم را پیدا می‌کنند.

وی افزود: زمانی که هنرجو دوره آموزشی را برای ورود به سینما و حوزه فیلم کوتاه می بیند آماده ساخت فیلم در دوره فیلم‌سازی می شود که شرط ورود آن کسب قبولی در آزمون و شرکت در مصاحبه است.

قائم مقام انجمن سینمای جوانان استان اصفهان با اشاره باینکه امسال هزینه کلاس آموزش دوره فیلمسازی برای یک دوره 400 ساعته 6 میلیون تومان است، گفت: هنرجویان با حضور در کلاس آموزش فیلمسازی باید پروژه به ما ارائه دهند و در صورت تایید برای هنرجویان مدرک صادر می شود.

انجمن سینمای جوانان استان اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه