English

حسین قدیمی خبر داد؛

تولید بیش از ۲ برابر مصرف برق در استان اردبیل

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: میزان تولید برق استان بیش از ۲ برابر مصرف برق می باشد که همچنان مدیریت مصرف برق یک نیاز ضروری است.

تولید بیش از 2 برابر مصرف برق در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حسین قدیمی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به نیروگاه‌های خورشیدی در حال احداث و در حال بهره برداری استان اردبیل، گفت: در استان اردبیل ۲۳۴ نیروگاه خورشیدی خانگی حمایتی ۵ کیلوواتی احداث شده است و نصب ۳ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی حمایتی در دست اقدام می باشد.

وی می گوید: با تولید هزارو ۱۷۰ مگا وات در استان اردبیل بیش از نیاز استان برق تولید می شود و برق تولیدی بیشتر در نیروگاه ها قابل ذخیره‌سازی نیست و به شبکه سراسری تزریق می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: ۳ نیروگاه به صورت مزرعه خورشیدی در استان اردبیل با ظرفیت ۳.۲ مگاواتی در حال بهره برداری می باشد .

قدیمی گفت: در پی الزام دستگاههای اجرایی جهت تامین ۲۰ درصد برق مصرفی خود از انـرژی هـای تجدیـد پذیـر، ۲۵ پنل خورشیدی در ساختمانهای اداری استان با ظرفیت ۱۸۷ کیلو وات نصب شده است .

وی تولید نیروگاههای خورشیدی در استان را جمعا ۴۵۰۰ کیلووات اعلام کرد .

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: نیروگاه حرارتی مقیاس کوچک (CHP) شهید مرحمت بالازاده انگوت با ظرفیت نامی ۵.۴ مگاوات در حال بهره برداری است .

قدیمی می گوید: همچنین ۳ نیروگاه CHP (نیروگاه حرارتی مقیاس کوچک ) مشگین شهر با ظرفیت ۱۸.۵ مگاوات، نیروگاه CHP سلوط نمین با ظرفیت ۲۵ مگاوات و نیروگاه CHP کبودی با ظرفیت ۰.۵ مگاوات نیز درحال احداث می باشد.

وی گفت: همچنین ظرفیت تولید نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر ۵ مگاوات می باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل می گوید: نیروگاه سبلان اردبیل با ظرفیت هزارو ۱۵۰ مگا وات و نیروگاه آبی مغان با ظرفیت ۱۳ مگاوات از دیگر نیروگاههای استان اردبیل می باشد که به تامین برق استان می پردازد .

قدیمی با اشاره به عبور موفق از پیک تابستان سالجاری بدون اعمال محدودیت گفت: مدیریت مصرف برق فقط منحصر به فصل تابستان و پیک بار و روزهای گرم سال نیست زیرا برای تولید برق از زیرساخت‌ها و منابع انرژی کشور استفاده می‌شود و هرچه استفاده از این منابع کنترل‌شده و بهینه باشد، به توسعه کشورمان کمک خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه