English

فعالیت ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در کشور

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در کشور دایر است، گفت: پنج هزار و ۳۷۶ استاد در مدارس علمیه خواهران مشغول فعالیت هستند.

فعالیت ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در کشور

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله مرتضی مقتدایی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید حوزه های علمیه خواهران کشور، با بیان این که حوزه‌های علمیه خواهران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است افزود: تاکنون یک هزار و ۳۴۹ پایان نامه در حوزه خواهران دفاع و ۹۲۱ کرسی آزاد اندیشی تشکیل شده است.

وی در ادامه اهمیت رعایت تقوای الهی را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: بهشت ابدی نصیب کسانی می‌شود که نسبت به ظواهر فریبنده و شهوات دنیوی بی‌تفاوت باشند.

مقتدایی اظهار کرد: ابدیت و خلود ویژگی مهم بهشت است و از اینجاست که اهمیت تقوا مشخص می‌شود؛ علاوه بر این جلب رضایت خداوند متعال بزرگترین لذتی است که نصیب بهشتیان می‌شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور، اضافه کرد: مقام و منصب و سایر امکانات زندگی مادی مانند خانه‌های آن‌چنانی و خودرو و غیره عاریه‌ای در دست انسان که نباید به آن‌ها دل ببندیم چراکه دیر یا زود باید آن‌ها را رها کنیم و رهسپار جهان دیگر شویم.

مقتدایی با تاکید بر اینکه انسان عاقل بین شهوات موقت و گذران و زندگی ابدی آخرت، بهشت را انتخاب می‌کند، گفت: برای درک بهشت لازم است تا تقوا پیشه عملی ما شود تا در اثر آن رضایت الهی نصیب ما شود.

در این آیین حجت الاسلام مجتبی فاضل به عنوان مدیر جدید حوزه های علمیه خواهران کشور معرفی شد.

حجت‌الاسلام فاضل سوابقی چون معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران، مسئولیت مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه برادران، عضویت در مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیریت مؤسسه آموزش عالی حوزوی تربیت مدرس، قائم‌مقامی مدرسه علمیه معصومیه، مدیریت مدرسه علمیه سطح عالی امام سجاد(ع)، مدیریت حوزه علمیه فیضیه مازندران، مدیریت پژوهش مؤسسه شیعه‌شناسی، استاد و ممتحن سطوح عالی و خارج حوزه علمیه و سردبیری مجله اخبار شیعیان را در کارنامه خود دارد.

حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور پیش‌ازاین به مدت چهار سال مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور را برعهده داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه