English

رئیس شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو:

ژئوپارک قشم بهترین نمونه توسعه پایدار جامعه محلی است

رئیس شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو از ژئوپارک قشم به‌عنوان بهترین نمونه توسعه پایدار جامعه محلی و مشارکت فعال بانوان در فرآیند دستیابی به توسعه پایدار نام برد.

ژئوپارک قشم بهترین نمونه توسعه پایدار جامعه محلی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، پروفسور زوروس در آئین افتتاحیه هفتمین کنفرانس ژئوپارک های منطقه آسیا و اقیانوسیه با اشاره به نام قشم، گفت: ژئوپارک قشم به‌عنوان تنها ژئوپارک غرب آسیا و خاورمیانه می‌تواند الگوی مناسبی برای ایجاد و توسعه ژئوپارک در سایر کشورها باشد.

علیرضا امری کاظمی مدیر ژئوپارک جهانی قشم نیز در خصوص موضوعات بررسی‌شده در کنفرانس مذکور گفت: بررسی عملکرد ژئوپارک‌های جهان و سرفصل‌های مختلف مأموریت‌ها و معیارهای این مجموعه‌ها در چند سال گذشته عمده‌ترین هدف برگزاری این کنفرانس بود.

وی افزود: در یکی از سرفصل‌ها که مربوط به مشارکت جامعه محلی و بانوان در توسعه اقتصادی و اجتماعی است از قشم به‌عنوان بهترین نمونه یاد شد و از فعالیت‌های انجام‌شده توسط ژئوپارک جهانی قشم در این حوزه تقدیر شد.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم تأکید کرد: معرفی حضور فعال بانوان قشم در ارتقای وضعیت اقتصادی جامعه محلی و فعالیت‌های مربوط به ژئوپارک بین 177 ژئوپارک جهان از 46 کشور به‌عنوان بهترین نمونه، مایه افتخار و مباهات جزیره قشم و کشور است و نشان از توانمندی بانوان این سرزمین دارد.

گفتنی است، در این مراسم که در ژئوپارک ساتون تایلند برگزار شد، بیش از 550 شرکت‎کننده به‌صورت حضوری و آنلاین از سراسر آسیا و اقیانوسیه حضور داشتند و پروفسور زوروس، رئیس شبکه جهانی ژئوپارک ها و کریستف واندنبرگ، رئیس برنامه بین‌المللی علوم زمین و ژئوپارک های یونسکو سخنران‌های کلیدی این کنفرانس بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه