English

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور:

دستگاه دیپلماسی حق آبه تالاب بین‌المللی انزلی را تعیین تکلیف کند

معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان‌محیط زیست کشور با اشاره به دلایل پسروی آب تالاب بین المللی انزلی در طی چند سال اخیر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این مسئله به حق آبه‌هایی که باید از روسیه و کشورهای حاشیه شمالی محقق شود باز می‌گردد، لذا از دستگاه دیپلماسی کشور درخواست دارم‌ این موضوع را حل کنند.

دستگاه دیپلماسی حق آبه تالاب بین‌المللی انزلی را تعیین تکلیف کند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، مجتبی ذوالجودی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان‌محیط زیست کشور در نشست کمیته احیای تالاب انزلی در محل تالاب انزلی با اشاره با بیان اینکه باید به چالش‌های موجود در تالاب بین‌المللی انزلی توجه جدی شود، اظهار کرد: یکی از از چالش‌های مهم این تالاب پسروی آب دریا است.

وی با اشاره به دلایل پسروی آب تالاب بین المللی انزلی در طی چند سال اخیر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این مسئله به حق آبه‌هایی که باید از روسیه و کشورهای حاشیه شمالی محقق شود باز می‌گردد، لذا از دستگاه دیپلماسی کشور درخواست دارم‌ این موضوع را حل کنند.

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان‌محیط زیست کشور از ورود سالانه ۸۰۰ هزار متر مکعب رسوب به تالاب انزلی به دلیل عدم آبخیزداری خبر داد و تصریح کرد: ورود رسوبات از رودخانه‌ها یک معضل بزرگ در خصوص احیای تالاب بین المللی انزلی است که در این راستا از محل سفر رئیس جمهور به گیلان در طی سه سال ۱۲۰ میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری تعلق گرفته و همچنین بر اساس مصوبه ستاد احیای تالاب‌ها وظایف برای ارگان‌های مختلف تعیین شده است.

ذوالجودی با بیان اینکه ۱۷ پروژه مربوط به سازمان محیط زیست در طرح مدیریت جامع احیای تالاب‌ها باید دنبال شود، گفت: متأسفانه در حوزه آبخیزداری و حق آبه‌ها با چالش بسیار جدی مواجه هستیم که اقدامات خوبی در این خصوص اتخاذ شده است.

وی پیشرفت‌های حوزه محیط زیست در کشور را مناسب دانست و بیان کرد: در حوزه تعیین تکلیف پروژه‌های محیط زیست با پیشرفت ۳۰ درصدی مواجه بوده و از ۱۷ مورد از پروژه‌های محیط زیست به قرارداد رسیده که هشت پروژه اجرایی و بقیه مطالعاتی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی