English

نماینده مجلس:

موضوع شهرستان شدن بخش فیروزآباد کرمانشاه به کمیسیون تقسیمات کشوری رفت

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از مطرح شدن پیشنهاد تبدیل شدن بخش فیروزآباد کرمانشاه به شهرستان در کمیسیون تقسیمات کشوری بعد از دوسال پیگیری مداوم خبر داد.

موضوع شهرستان شدن بخش فیروزآباد کرمانشاه به کمیسیون تقسیمات کشوری رفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص روند تبدیل یک بخش به شهرستان ابراز داشت: در تبدیل شدن یک بخش به شهرستان باید ویژگی هایی به‌لحاظ جغرافیایی و جمعیتی و اجتماعی وجود داشته باشد و با توجه اینکه استان کرمانشاه  دارای ۴ بخش می باشد و در بین آنها تنها فیروزآباد به لحاظ جمعیت و وسعتشان به نسبت ضریب محرومیتشان به اندازه ای ارزیابی شد که قابلیت تبدیل شدن به شهرستان را داشتند، از این رو از دوسال پیش انجام این طرح را در وزارت کشور شروع کردم.

رشیدی با تاکید بر اینکه بخش فیروزآباد با دارا بودن ظرفیت و توانمندی در واقع  پتانسیل به شهرستان تبدیل را دارد، خاطر نشان ساخت: فیروز آباد دومین بخش بزرگ کشور و در حقیقت جزء پنج بخش محروم اول کشور است و این ویژگی این امتیازات را برایش ایجاد می‌کند که تبدیل به شهرستان شود.

وی ادامه داد: ذکر این مهم نیز نباید فراموش شود که تبدیل شدن یک بخش به شهرستان کار آسانی نیست و معمولاً ممانعت می‌کنند و سعی می‌کنند این کار اتفاق نیفتد مگر اینکه شرایط واقعاً مهیا باشد و به همین منوال از دو سال پیش مکاتبات زیادی کردیم از زمان استاندار سابق،  من مکاتبه با وزارت کشور کردم و تمامی مکاتبات موجود است و حتی با وزیر کشور نیز جلساتی گذاشتیم ولی خب صلاح نبود که رسانه‌ای بشود. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما امروز موفق شدیم، پیشنهاد دولت مبنی بر شهرستان شدن فیروزآباد در کمیسیون تقسیمات کشوری مطرح شود.

وی ادامه داد: کمیسیون تقسیمات کشوری دولت متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس‌جمهور، رییس سازمان استخدامی کشور و خود وزیر کشور هستند در آنجا تقسیمات کشوری را مصوب می‌کنند و در واقع در این خصوص دولت تنها نقش پیشنهاد دهنده را دارد و ما  امیدوارم که این اتفاق رخ بدهد و با شهرستان  شدن بخش فیروزآباد، رخ داده و با این اتفاق یک شهرستان به شهرستان‌های استان اضافه‌شود.

رشیدی تاکید کرد: بالاخره وقتی‌که یک بخشی تبدیل شهرستان بشود بودجه آن بیشتر می‌شود، امکاناتش بیشتر می‌شود، صاحب فرماندار خواهد شد و مجموع این‌ها کمک خواهد کرد به توسعه استان و توسعه شهرستان کرمانشاه که در کنار شهرستان دیگری ایجاد خواهد شد و ما خوشحال می‌شویم که شهرستان‌های ما اضافه بشوند برای توسعه بیشتر .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه