English

تشکیل مرکز صیانت از خانواده در قم

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: مرکز صیانت از خانواده در قم مشتمل بر چهار محور شامل ازدواج صحیح، تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب‌های نهاد خانواده و حمایت‌های اقتصادی نهاد خانواده تشکیل می‌شود.

تشکیل مرکز صیانت از خانواده در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حسین غریب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به وظایف اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان داشت: این مجموعه فعالیت‌ها مربوط به مسائل اجتماعی استان اعم از آسیب‌های اجتماعی را عهده دار است و پیرامون همین عنوان با حدود ۴۰ دستگاهی که به نوعی در موضوع های اجتماعی و فرهنگی دخیل بوده، در سطح قم ارتباط کاری دارد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: به لحاظ اینکه مردم در زندگی اجتماعی لاجرم در کنار هم زندگی می‌کنند، موضوع هایی در جامعه اتفاق می‌افتد که بعضا باید توسط نهادهای حاکمیتی ارزیابی شده و نیز خدماتی به این مجموعه رسانده شود.

به گفته وی اداره کل اجتماعی نیز به عنوان یک عضو از نهاد حاکمیتی، وظیفه هماهنگی، نظارت و پیگیری مسائل اجتماعی را در سطح استان عهده دار است و با دستگاه‌های دخیل در مسائل اجتماعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارتباط مستمری دارد.

غریب در خصوص وظایف اداره کل اجتماعی با اشاره به اینکه رویکرد دفتر اجتماعی در راستای حل مسائل و مشکلات با چندین موضوع گره خورده است، افزود: مسائل مربوط به جمعیت و فرزندآوری در رأس فعالیت‌های این اداره کل قرار دارد و سپس مباحث مربوط به انتخاب صحیح همسر، همسان گزینی و مشکلاتی که در گذشته در انتخاب همسر بوده است که عمده زندگی‌ها را به طلاق کمتر از پنج سال زندگی منجر کرده، مورد اهمیت است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم اضافه کرد: همه افرادی که در آستانه ازدواج بوده به عنوان جامعه هدف این مرکز شناسایی می‌شوند و خدمات مشاوره‌ای در زمینه ازدواج صحیح و همسرگزینی و مشاوره‌های تخصصی در بدو ازدواج و دوران نامزدی را از این مرکز دریافت می‌کنند.

وی در مورد تحکیم بنیان خانواده اذعان کرد: تمامی زوجین در پنج سال نخست زندگی مشترک به عنوان جامعه هدف در این مرکز هستند، چراکه عمده طلاق‌هایی که در کشور ثبت می‌شود براساس آمار و بررسی‌های به عمل آمده، مربوط به سال‌های نخست زندگی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه