English

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران خبر داد؛

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در شهرستان سوادکوه شمالی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری سه حفار غیرمجاز و کشف و ضبط فلزیاب در سوادکوه شمالی خبر داد.

دستگیری 3 حفار غیرمجاز در شهرستان سوادکوه شمالی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سرهنگ محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اعلام این خبر اظهار داشت: با هوشیاری و اقدام به‌ موقع نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مازندران، از حفاری غیرمجاز جلوگیری و افراد متخلف دستگیر شدند.

وی ادامه داد: بر اساس اخبار رسیده از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه جنگلی پلنگ دره از توابع شهرستان سوادکوه شمالی مأموران یگان حفاظت شهرستان به محل اعزام شده و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی شهرستان و دستور مقام قضایی، در یک عملیات ایست و بازرسی مشترک سه نفر از حفاران غیرمجاز را دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: در عملیات مشابه انجام شده، در بازرسی از خودرو یک دستگاه فلزیاب به همراه آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

وی با قدردانی از اطلاع‌رسانی هم‌استانی‌ها و فراهم شدن پیشگیری از وقوع جرایم تصریح کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان مازندران به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هم‌وطنان دارد.

کردان یادآور شد: هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی استان مازندران با شماره‌ تلفن ۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه